Як правильно вибрати велосипед?

Сьогодні велосипеди користуються шаленою популярністю серед людей різного віку та роду діяльності. Настав час, коли велосипед використовують в якості транспортного засобу для того, щоб потрапити в інститут чи на роботу, в якості спортивного засобу для підтримання фізичної форми, та в якості інструменту для розваги, для прогулянок парками або за містом. Якщо ви вирішили купити велосипед, завітайте на Slando, де представлений широкий асортимент даного товару та комплектуючих. А у нашій статті ми розповімо вам про те, на що варто звернути свою увагу під час вибору.

Як вибрати велосипед для дорослого

За зростом

Починати вибір велосипеда найправильніше буде відповідно до зросту. Справа в тому, що у велосипедів є розміри (так-так!) і розмірний ряд у них обмежений, в основному розрахований на середньостатистичний зріст. Якщо ваш зріст знаходиться в межах від 155 до 185 см, то вибрати велосипед для вас не складе особливих труднощів.

для високих

Якщо ваш зріст вище 185 см, то ваш розмір рами від 22 “. Але це не все. Справа в тому, що вам підійдуть не всі типи велосипедів. Найлегше вам буде знайти для себе велосипед серед гірських, гібридних і шосейних, а важче серед міських. Найскладніше з круізерами – вони в основному всі одного розміру і розраховані на ріст від 175 до 185 см, причому 185 см – критичний показник, при якому сидіння і кермо велосипеда можуть бути підняті вгору до межі і все одно сидіти може бути некомфортно.

Цікаві факти, що стосуються зросту:

  • більшість складних велосипедів – однорозмірних; розраховані на зріст 145 – 185 см,
    те ж саме можна сказати про круізери – жіночі моделі розраховані на зріст 155 – 180 см, чоловічі 175 – 185 см,
  • дівчатам з ростом вище 180 см буває досить складно вибрати собі велосипед, який ідеально підходить за розміром, тому що розміри рам зазвичай закінчуються на 18 “; в цьому випадку, якщо ніяк не вдається знайти раму розміром 19” або 20 “, можна придивитися до чоловічого,
  • у багатьох екстремальних велосипедів може бути один розмір рами в дюймах, але різна довжина бази або взагалі один досить маленький розмір; це не означає, що на них не можна їздити найвищій людині, просто вони розраховані на використання в екстремальних трюкових або гоночних дисциплінах, де більшу частину часу райдер стоїть на педалях, а не сидить в сідлі.

За вагою

Райдерам з вагою вище 110 – 115 кг краще придивитися до гірських велосипедів – вони створені для максимальних навантажень, на них встановлені максимально міцні компоненти. В цілому підійдуть і інші велосипеди, але в будь-якому випадку бажано вибирати моделі дорожче – вони комплектуються максимально якісним і міцним обладнанням. Увагу варто звернути на раму (наскільки вона міцна, хоча б візуально), обода (вони повинні бути подвійні, тобто посилені) і гальма (перевагу варто віддати моделям з дисковими гальмами – вони за умовчанням розраховані на високі навантаження).

За статтю

В цілому всі велосипеди можна охарактеризувати як “унісекс”. Однак більшість виробників все-таки робить диференціацію по статі. І це не просто маркетинговий хід – відмінності є і вони досить суттєві. Якщо за замовчуванням вважати всі велосипеди чоловічими, то жіночі відрізняються наступним:

  • більш короткою базою (довжиною) велосипеда,
  • дуже часто заниженою верхньою трубою,
  • практично завжди іншим сидінням – воно коротше за довжиною і ширше в задній частині,
  • можуть трохи відрізнятися компоненти, наприклад винос керма, кермо і ручки,
  • зрозуміло кольорами і принтами.

Якщо не брати до уваги колір, то всі відмінності служать одній меті – зробити велосипед максимально зручним для жінки, з огляду на її анатомію. Деякі виробники навіть виділяють жіночі велосипеди в окремі лінійки зі своєю фірмовою назвою, наприклад LIV від GIANT. Такі ось справи 😉

Цікаві факти, що стосуються відмінностей велосипедів по статі:

  • більшість складних велосипедів – унісекс; у них немає диференціації по статі,
    велосипеди з низькою трубою часто стають фаворитами літніх людей – на них зручніше сідати і з них зручніше злазити, та й часто можна вибрати нейтральний колір – чорний або білий,
  • прокатні велосипеди, які використовуються в великих містах світу найчастіше з одним типом рами – унісекс; так, вони виглядають як жіночі, але яка врешті-решт різниця;) подивіться на європейців, які давно використовують прокат – їм все одно,
    жіночі велосипеди найчастіше випускаються в розмірі не більше 18 “, а ось чоловічі – до 24”.

По типу

Незважаючи на все різноманіття велосипедного світу, велосипеди все-таки можна дохідливо розкласти по поличках. В цілому можна виділити всього 5 типів велосипедів: гірські, міські, дорожні, дитячі і BMX.

Гірські велосипеди – це найміцніші і універсальні велосипеди, які користуються величезною популярністю. Гірські велосипеди відрізняє масивна рама, міцні широкі колеса з яскраво-вираженим протектором, дуже часто амортизаційна вилка, іноді задня підвіска, часто дискові гальма – в загальному все для активної, динамічної їзди по абсолютно різних поверхнях. Величезна кількість спортивних вело-дисциплін пов’язана з гірськими велосипедами. Спорт люблять скрізь – звідси, напевно, і любов до гірських велосипедів. І не обов’язково бути спортсменом, щоб їздити на такому;).

Міські відрізняє зовсім інша, більш пряма і комфортна посадка, інший дизайн і інше призначення. Міський велосипед в першу чергу – це засіб пересування, а не спортивний снаряд. Видів міських велосипедів дуже багато – від класичних прогулянкових велосипедів в ретро-стилі до жорстких, швидких і маневрених.

Дорожні велосипеди відрізняються в першу чергу дорожніми колесами діаметром 28 “, які дуже добре котяться по асфальту і вимагають від вас менше зусиль для їзди. Так само як і міські, вони представлені як прогулянковими моделями, так і професійними велосипедами – для шосейних гонок, велокросу та тріатлону.

З дитячими думаю все зрозуміло;) Насправді вони практично є зменшеними копіями дорослих велосипедів і навіть по фото можна приблизно зрозуміти, які з них віднести до спортивних, а які до більш класичних, міських моделей.

BMX велосипеди – це невеликі, жорсткі велосипеди без амортизаторів, які використовуються для трюкового катання або гонок. Недорогі моделі популярні серед підлітків, тому що вони дуже міцні і невибагливі для розучування трюків, на відміну від гірських велосипедів. Дорогі моделі важать значно менше і на них простіше виконувати складні трюки (кручення, сальто та ін.)

 





ІНШІ НОВИНИ