Мільйони доларів на рекламу: активісти склали рейтинг витрат політсил

Політичні партії витратили на рекламу в Facebook близько $ 1,8 млн, а кандидати-мажоритарники – $ 500 тисяч.

Про це повідомляє прес-служба Громадянської мережі «ОПОРА».

За даними активістів, українське виборче законодавство не виділяє рекламу в інтернеті як окрему форму передвиборчої агітації.

Крім того, додав він, не визначені окремі коди для класифікації реклами в інтернеті в цілому і в соцмережах в постанові Центрвиборчкому, яким затверджені форми фінансових звітів про надходження та використання коштів виборчих фондів політичних партій та кандидатів у народні депутати.

У «ОПОРІ» відзначають, що в НАПКА також немає методології для відстеження такої реклами, а одним з небагатьох джерел інформації про агітацію в інтернеті, зокрема, є створена в соціальній мережі Facebook Бібліотека політичної реклами.

Під час активної стадії виборчої кампанії, з 24 травня по 15 липня, в українському Facebook було опубліковано 40 тис. 427 рекламних повідомлень політичного характеру, більшість з яких з’явилися протягом останніх двох тижнів передвиборчої агітації.

При цьому політичні партії витратили на рекламу в Facebook $ 1,8 млн, а кандидати-мажоритарники – $ 500 тисяч, що не відповідає проміжним фінансовим звітам, які подають політичні партії і кандидати в нардепи.

Також в «ОПОРІ» відзначили, що в проміжному фінансовому звіті партії вказали лише близько 3 млн грн витрат на рекламу в інтернеті.

Найбільше коштів, за даними ОПОРИ, витратили партії « Голос» – $ 232 тис., «Європейська солідарність» – понад $ 209 тис., «Сила права» – майже $ 137 тис., ВО «Батьківщина» – понад $ 72 тис ., «Слуга народу» – понад $ 47 тис., «Опозиційна платформа – За життя» – понад $ 46 тис., «Партія Шарія» – понад $ 44,5 тис., «Самопоміч» – $ 38 тис.

Раніше поліція відкрила кримінальну справу за фактом розповсюдження антиреклами на кандидата « Слуги народу» в містах Обухів і Васильків Київської області ( одномандатний виборчий округ № 94).

Джерело





ІНШІ НОВИНИ