Витрати на візити Президента Володимира Зеленського за кордон у 2020 році заплановано збільшити у 2 рази в порівнянні з 2019 роком.
Про це свідчить відповідь Державного управління справами на запит Українських Новин.
Згідно з нею, у 2019 році витрати на послуги державного авіаційного підприємства “Україна”, яке забезпечує перельоти всередині та за межами країни спеціальними рейсами вищих посадових осіб – Президента, голови Верховної Ради і прем’єр-міністра, офіційних делегацій на чолі з ними, а також делегацій іноземних держав, склали 278 млн гривень.
Зокрема забезпечення функціонування держпідприємства обійшлося в 223,8 млн гривень.
На авіаперевезення голови Верховної Ради, прем’єр-міністра та їх делегацій було витрачено всього 44,3 тис. гривень.
Водночас авіаперельоти Президента обійшлися в 54,2 млн гривень: підготовка закордонних візитів – 7 млн, їх здійснення – 33 млн, а перевезення в межах України – 14,1 млн.
У 2020 році видатки на авіаційні послуги затверджені на рівні 290 млн гривень.
При цьому забезпечення функціонування ДП “Україна” має обійтися дешевше – в 206,1 млн гривень.
Натомість витрати на авіаперевезення глави держави виростуть в 1,5 рази – до 82,9 млн гривень.
На перельоти по Україні передбачено 12 млн гривень, а на підготовку іноземних візитів – 7,8 млн, що співставно з витратами 2019 року.
Проте здійснення візитів Президента за кордон обійдеться у два рази дорожче – в 64,1 млн гривень, в тому числі оплата авіаційних рейсів складе 51 млн у 2020 проти 27,3 млн у 2019.
Державіапідприємство “Україна” було засноване у 1996 році для перевезення вищих посадових осіб та підпорядковується Держуправлінню справами, яке в свою чергу підпорядковується Президенту і є спеціальним державним органом щодо забезпечення діяльності глави держави, парламенту, уряду та інших держорганів.
ДП не виконує регулярні авіаперевезення, а виключно чартерні рейси на замовлення.
“У 2019 авіапідприємством було виконано 439 літерних рейсів, польотів з метою обльоту, тренувальних та перегінних польотів підприємства і перевезено 5 742 пасажирів”, – йдеться у відповіді ДП на запит Українських Новин.
На балансі підприємства обліковується 7 повітряних суден, однак тільки 4 з них використовуються.
У робочому стані перебувають літаки Airbus А-319 (рівень справності 91%), АН-148 (рівень справності 85,8%), АН-74 (рівень справності 71,8%) і вертоліт МІ-8 (рівень справності 72,6%).
Два літаки Іл-62 непридатні до експлуатації, тому їх обслуговування припинено з 2014 року, а один гелікоптер МІ-8 не експлуатується з 2015 року та потребує капітального ремонту.
Чи буде проводитись такий ремонт у 2020 році, авіапідприємство не відповіло, зате закуповувати нові повітряні судна в поточному році воно не планує.