В украинской системе нечего исправлять, - там все надо менять.

Евгений Чичваркин

Пользовательского поиска

Яку Україну пропонують Україні чи Програми та реальні практики політичних партій України

Проведення у 2006 році виборів до парламенту на пропорційній основі, концентрує увагу суспільства та ЗМІ на діяльності політичних партій. Нажаль, виборча кампанія 2006 року є вкрай персоніфікованою. Виборці, як і під час президентських виборів, продовжують орієнтуватись не стільки на партії та їх програми, скільки на фотогенічність та ораторські якості політичних лідерів.

Водночас, політична монополія, яку авансом отримали політичні партії, спонукає нас поставити питання про громадський аудит політико-програмного забезпечення політичних сил, що претендують на входження до вищого законодавчого органу країни. Попри всю декларативність та кон'юнктурність політичних програм вони містять в собі багато цікавої фактичної, а інколи і концептуальної інформації. Відтак, ми пропонуємо Вам прийняти участь у обговоренні наступної теми „Яку Україну пропонують Україні?”.

Ми переконані, що в будь-якому випадку, аналіз, оцінка та узагальнення інтелектуального багажу представленого в передвиборчих програмах українських політичних партій є необхідним та корисним кроком для розвитку політичної свідомості, культури та демократії в Україні. Зокрема було б цікаво з'ясувати низку питань.

Оцінити стиль мислення, масштаб та рівень амбіцій політичних еліт. Визначити горизонт цілей та запропоновані образи майбутнього, які пропонують своїм виборцям політичні партії.

Визначити наскільки ідеологічно ангажованими є програми політичних партій. В рамках яких політико-ідеологічних парадигм (соціалізм, лібералізм, солідаризм, консерватизм та інші „ізми”.) продовжують жити та планувати свої стратегії партійно-політичні еліти України? Зі свого боку, для кращої орієнтації, ми запропонуємо вам огляди ідеологій, які панують нині в світі.

Президентські вибори 2004 року стали виборами цінностей та морально-етичних установок. Очевидно зміст передвиборчих програм дозволить дати відповідь на питання про те, чи готові політичні партії, хоча б на рівні політичних декларацій, зробити крок від „війни цінностей та стереотипів” до конкуренції ідей та програм політичної та економічної модернізації країни.

Ми пропонуємо оцінити „програмні документи” з точки зору їх креативності та наявності „проривних” ідей. Іншими словами, наскільки далекоглядними та глибокими є партійні оцінки, щодо стану та перспектив соціально-політичного розвитку України. Чи може претендувати хоча б одна з 45 програм, на статус політичного «хіта сезону» на виборах 2006 (незалежно від проходження партії в Парламент)?

Нарешті, варто оприлюднити оцінку ступеню популізму та рівень цинізму тих, хто сподівається отримати в березні 2006 року доступ до важелів влади та депутатську недоторканість. Зокрема, важливо показати український політичний ландшафт не лише у формі еклектичного набору оцінок, обіцянок та гасел, а й у вигляді реконструкції реальних політичних намірів, практик та пріоритетів провідних політичних сил?

Отже, шановні читачі, пропонуємо вам впритул подивитись на ті програми, що нам пропонують політичні партії, та зробити адекватний вибір нової української п'ятирічки.

Свернуть

Проведення у 2006 році виборів до парламенту на пропорційній основі, концентрує увагу суспільства та ЗМІ на діяльності політичних партій. Нажаль, виборча кампанія 2006 року є вкрай персоніфікованою. Виборці, як і під час президентських виборів, продовжують орієнтуватись не стільки на партії та їх програми, скільки на фотогенічність та ораторські якості політичних лідерів.

Развернуть

Мнение эксперта
Другие диалоги:
Версия для печати

Наш блок іде в парламент щоби допомогти президентові виконати свої програмні обіцянки

Ви керували процесом створення програми блоку „Наша Україна”. Розкажіть, будь ласка, про те, як вона писалася?

Спершу виникла робоча група, до якої увійшли представники усіх партій-учасників блоку на рівні осіб, що відповідають за ідеологічні, аналітичні напрямки у цих партіях. Десь впродовж тижня ми працювали в Пущі Озерній над програмою, що отримала назву „Украї0на у нас одна” і була затверджена Політрадою блоку.

Яка ідеологія блоку „Наша Україна”? Які цінності ви сповідуєте?

Учасників нашого блоку дійсно поєднують спільні цінності. Перша з них – бажання допомогти президентові Ющенку виконати його програму „Десять кроків назустріч людям”. По-дурге, Політична програма блоку „Наша Україна” генетично пов`язана із програмою президента, адже особи, котрі розробляли програму тоді ще кандидата на президентську посаду Віктора Ющенка, входили і в робочу групу, яка працювала над програмою нашого блоку.

Хочу наголосити, що блок „Наша Україна” має чітке розуміння того, якою має стати Україна. Ми бачимо її демократичною, правовою, європейською державою із соціальною ринковою економікою, у якій кожен матиме змогу реалізувати свої здібності, а ті, хто потребують допомогу, отримають належний соціальний захист.

В основі нашої програми, безумовно, присутні націонал-демократичні цінності, адже до блоку входить Конгрес українських націоналістів і Народний рух України, зокрема ми виступаємо на захист національного інформаційного простору та на захист статусу української мови як державної. Окрім того, у нашій ідеології присутні християнсько-демократичні цінності, оскільки ми усвідомлюємо необхідність моральності в політиці та впровадження духовності та моральних засад у життя української нації. Нагадаю, що до складу нашого блоку входить Християнсько-демократичний союз.

А що пропонує економічна частина вашої програми?

Ми прагнемо побудувати соціально орієнтовану ринкову економіку, виступаємо за впровадження новітніх інформаційних технологій, за розвиток енергозбереження (що вкрай актуально сьогодні), за диверсифікацію постачання газу в Україну, адже незалежність української газотранспортної системи є однією із основ енергетичної, а отже і національної безпеки країни. Ми також виступаємо за розвиток системи спрощеного оподаткування і вважаємо за необхідне створити просту та зрозумілу для підприємця систему оподаткування та зменшити податкове навантаження на бізнес. Водночас, ми не залишаємо без уваги соціальний захист, і переконані, що у майбутньому мінімальна пенсія має перевищувати прожитковий мінімум. В сфері нашої уваги перебуває також і молодь. Ми хочемо забезпечити її доступною освітою шляхом надання кредитів на навчання, а також збільшити кількість кредитів на молодіжне житло.

У наших планах також проведення судово-правової реформи. Ми вважаємо, що вона повинна відбутися вже у 2006 році. Ми пропонуємо поступово перейти до обрання суддів. Щодо армії, то наш блок підтримує вимоги, задекларовані президентом: до 2010 року українська армія повинна діяти виключно на контрактній основі. Водночас, до 2010 року ми хочемо вирішити проблему із житлом для військовослужбовців.

У сфері місцевого самоврядування ми виступаємо за надання розширених повноважень органам місцевої влади, але з одночасним забезпеченням їх необхідними ресурсами для вирішення нагальних проблем. Ми також пропонуємо створити єдиний земельний кадастр, щоби кожен селянин отримав акт на державне володіння землею, і нарешті почав отримували плату за свою працю живими грошима. Грошовими ресурсами на селі мають розпоряджалися не посередники, а самі селяни.

Ваша програма дуже багато обіцяє, проте часто там не вказано конкретних термінів реалізації всіх цих планів? Чому так?

Ми збираємося реалізувати зобов`язання, викладені у програмі, впродовж п`яти років діяльності нового складу Верховної Ради України. Саме на цей термін розрахована наша програма.

Окрім того, я не зовсім згоден з тим, що у нашій програмі замало конкретики. Наприклад, ми чітко визначаємо, що вже за період президентства Ющенка за підтримки нашого блоку буде створено п`ять мільйонів робочих місць в Україні. За п`ять наступних років ми хочемо збільшити продуктивність праці у 2,5 рази, а середню заробітну плату хочемо збільшити у 2,5 рази вже за два роки. З 2007 року ми плануємо встановити державні стипендії для стажування молоді за кордоном і забезпечити доступні кредити для навчання. До 2010 року ми хочемо створити армію на контрактній основі і покінчити з чергою на житло для військовослужбовців. У 2006 році ж ми хочемо завершити вступ України до СОТ. Як на мене, ці цифри цілком відповідають реальному стану речей і тим можливостям, які має на сьогодні Україна.

Передвиборчі програми критикують за їхню схожість. Чим програма блоку „Наша Україна” відрізняється від програм конкурентів?

Якщо порівнювати нас, наприклад, із програмою Партії регіонів, то ця партія відверто виступає за федералізм, що, на мій погляд, матиме дуже суттєві негативні наслідки всередині країни, зокрема це може призвести до сепаратистських тенденцій, до труднощів у формуванні єдиної української політичної нації. До того ж, Партія регіонів виступає за запровадження другої офіційної мови – російської, у той час, як наш блок дбатиме про підтримку української мови як державної.

У сфері зовнішньої політики блок „Наша Україна” виступає за євроінтеграцію та за вступ до Світової організації торгівлі, у той час як скажімо блок „Не так!” вважає своїм пріоритетом російський зовнішньополітичний напрямок та створення Єдиного економічного простору. З іншого боку, ми наголошуємо на необхідності впровадження соціальної ринкової економіки.

Отже, ми маємо суттєві ідеологічні відмінності зі своїми конкурентами, водночас у нас багато спільного з представниками помаранчевої коаліції, адже ми виступаємо за запровадження ідеалів Майдану в політичній сфері, а саме за демократизм, свободу слова ринкову економіку.

Але чи є у ваших програмних пропозиціях якесь „ноу хау”?

Програма „Україна у нас одна” відрізняється, на моє переконання, від програм інших політичних партій. У нас є політична складова, яка чітко позиціонує наш блок у політичній системі координат як пропрезидентський, як силу, що об`єднує представників „помаранчевої команди”. Ми чітко розуміємо, що нашим основним опонентом на виборах є Партія регіонів і ті політичні сили, що прагнуть реваншу після президентських виборів 2004 року.

Думаю, що ми були першими, хто написав чітку програму для Віктора Ющенка, тоді ще кандидата у президенти. Сьогодні ми розвинули пропозиції „Десяти кроків назустріч людям” у програмі „Україна у нас одна”. Наш блок відрізняє те, що ми чітко заявляємо про свою готовність прийти у парламент для того, щоби допомогти президентові виконувати свої програмні обіцянки та цілі.

Ми вже згадували президентські вибори 2004 року, які зокрема називали виборами цінностей. Чи можна так охарактеризувати нинішні парламентські вибори?

Переконаний, що можна. Як на мене, у цій виборчій кампанії теж присутній основний конфлікт між блоком „Наша Україна” та Партією регіонів, і тому ці вибори нагадуватимуть черговий тур президентських виборів 2004 року. Ці дві політичні сили мають абсолютно різні ідеологічні підходи, абсолютно різне бачення стратегічного розвитку України як у зовнішній, так і у внутрішній політиці. У той час, як Партія регіонів виступає за східний напрямок у політиці і пропагує, можливо не так у програмі, як своїми діями, адміністративний капіталізм, який буде контролюватися окремими фінансово-промисловими групами. Наші цілі прямо протилежні, ми за ринкову економіку, демократію, свободу слова і європейський вектор розвитку України.

Тобто Ви виключаєте будь-яку можливість блокування між „Нашою Україною” і Партією регіонів у майбутній Верховній Раді?

Так, виключаю.

Якою мірою успіх у виборах, на Вашу думку, залежить від змісту політичної програми партії, чи блоку?

Зараз, мабуть, не дуже залежить. Мені шкода, що на сьогодні і журналісти, і громадськість більше вимагають яскравої „картинки”, „цікавинки”, ніж дискусії про ідеологічні особливості тієї, чи іншої програми. Тому, нам доводилося додати до презентації нашої політичної програми відео-ролики та інші візуальні оформлення.

Я сподіваюся, що рано, чи пізно ми зможемо більше говорити про сутнісне наповнення кампанії, а не про якісь сенсації. Тоді нам буде легше дискутувати на громадському рівні про те, чи вводити якийсь податок, чи ні, чи, наприклад, про проблему запровадження евтаназії. Тобто, що ми зможемо більш предметно спілкуватися на предмет ідеологій тієї, чи іншої партії, шукати відмінності між ними.

Бесіду вела Оксана Гриценко

Версия для печати
Публикации автора

 

Рекомендуем к прочтению

Новый мировой беспорядок – как мы в нем оказались

Развал системы глобальной безопасности – следствие подъема национализма, этой «темной стороны демократии», что уже привело к конфликтам во многих странах мира; происходящее в Украине является доказательством этого, а возможно, и началом революции. Как выбраться из подобной ситуации в реальной жизни? Научные исследования показывают, что есть только два пути: чистая победа одной из сторон, или «мучительный тупик», в котором обе стороны страдают из-за конфликта, пока не согласятся на международное посредничество.

В Украине Россия тоже вошла в мучительный политический тупик. Да, она показала свою силу духа в отношении санкций – а также готовность терпеть неудобства, чтобы при этом терзать Украину, пытаясь сохранить благодаря этому свое влияние и сепаратистскую автономию на востоке страны. Украина, однако, стремится к чистой победе, окружая сепаратистов и обстреливая их позиции. Чего мы пока не знаем – как далеко Украина готова зайти в своем стремлении к полной победе, и как далеко готова зайти Россия, чтобы этого не допустить? Да, можно надеяться, что международные посредники смогут убедить и Украину, и Россию, что издержки открытого конфликта могут быть столь велики, что лучше пойти на сохранение нынешнего положения, чем продолжать военные действия. Я боюсь, однако, что мы увидим дальнейшее обострение конфликта, усиление экономических санкций и расширение военных действий.

Читать далее

 

Мнения других экспертов

Владимир Фесенко, директор Центра прикладных политических исследований «Пента»

Идеологические партии сегодня переживают кризис

Ярослав Матійчик, Виконавчий директор ГНДО "Група стратегічних та безпекових студій"

„З цих парламентських виборів буде винесено якнайсерйозніші уроки”

Игорь Алексеев, народный депутат Украины, член фракции КПУ

«Коммунисты не будут в стороне от политического процесса»

Михайло Погребинський, директор Центру політичних досліджень та конфліктології

Нинішні парламентські вибори є виборами довіри

Юрій Якименко, директор політико-правових програм Українського центру економічних та політичних досліджень ім..А.Разумкова

„Цілісні концепції – „не формат” для передвиборчих програм”

Ігор Попов, голова правління Комітету виборців України

„Нам варто очікувати політичної та економічної кризи”

Лесь Доній, політолог, кандидат в народні депутати від Соціалістичної партії

Всевладдя партійної бюрократії загрожує нечуваною корупцією

Кость Бондаренко, директор Института проблем управления имени Горшенина

Будущее, которое предлагают нам партии – модернизированный кучмизм

Сергій Телешун, доктор політичних наук, професор, завідуючий кафедрою політичної аналітики та прогнозування Національної Академії державного управління при Президентові України, голова Платформи «Діалог Євразії» в Україні

Наші партії формуються не за ідеологічним принципом

Вадим Карасев, политолог, лидер партии «Единый центр»

«В Украине растет запрос на политическое планирование»

Володимир Полохало, політолог, кандидат у народні депутати

Боротьба цінностей, а не ідеологій

Костянтин Матвієнко, корпорація „Гардарика”

„Цей політикум вичерпав себе”

Владимир Малинкович, политолог

Настоящих партий у нас пока нет, но появиться они еще могут

Алексей Плотников, доктор экономических наук, профессор, заведующий отделом международных валютно-финансовых отношений Института мировой экономики и международных отношений НАН Украины

Явных глупостей в программах партий нет

Валерий Вакарюк, вице-президент Фонда Виктора Пинчука

„Партійна система не відповідає потребам сучасного українського соціуму”

Ігор Лосєв, кандидат філософських наук, доцент Національного університету „Києво-Могилянська академія”

„У нашій країні лідер є концентрованим виразом ідеологічної суті партії”

Виктория Подгорная, к.ф.н., директор Центра социально-политического проектирования

«Программа оппонентов оранжевой команды показывает серьезность их намерений на взятие власти»

Анатолій Ткачук, народний депутат 1-го скликання

Восени нас можуть чекати нові зміни до Конституції

Максим Стріха, керівник наукових програм Інституту відкритої політики, доктор фізико-математичних наук

Реалістичне розв’язання проблем у більшості програм замінено обіцянками

 

Другие диалоги

Украина в Европе – контуры и формат будущих взаимоотношений

Государственное управление: нужен ли «капитальный ремонт власти»?

ЕСТЬ ЛИ БУДУЩЕЕ У «ЛЕВОГО ДВИЖЕНИЯ» в УКРАИНЕ?

МИР В ВОЙНЕ или ВОЙНА В МИРУ?

НОВАЯ МЕЖДУНАРОДНАЯ СИСТЕМА БЕЗОПАСНОСТИ родится в Украине?

УКРАИНСКИЙ ПРОЕКТ – реформирование, перезагрузка, создание нового?

Будущее ТВ и Интернета – слияние, поглощение, сосуществование?

ФЕНОМЕН УКРАИНСКОГО МАЙДАНА

Поляризация общества - источник перманентной нестабильности. Найдет ли Украина социальный компромисс?

Партнерство Украина-Евросоюз: вызовы и возможности

МАЛЫЕ ГОРОДА – богатство разнообразия или бедность упадка

Права или только обязанности? (О состоянии соблюдения прав человека в Украине и мире на протяжении последних 65 лет)

Виртуальная реальность и нетократия: новые штрихи к портрету Украины

Таможня или Союз?

ДЕНЬГИ БУДУЩЕГО: валюты локальные, национальные, глобальные? Бумажные или электронные?

Кадры решают все? Или почему из Украины утекают мозги?

Мультикультурализм VS национализм

Религия в социально-политическом контексте Украины

Гуманитарная политика в Украине – а есть ли будущее?

Новый мировой экономический порядок

Рынок земли и будущее аграрной Украины

ДЕМОКРАТИИ КОНЕЦ? или ОНА ВРЕМЕННО СДАЕТ ПОЗИЦИИ?

Судьба реформ в Украине или Реформировать нереформируемое?!

20 наших лет

Будущее без будущего? или Почему Украина теряет образованное общество?

Украинский характер – твердыня или разрушающаяся крепость?

ПЕНСИОННАЯ РЕФОРМА В УКРАИНЕ: куда дует ветер перемен

20 лет независимости Украины – мифы и реалии

Поход Украины в Европу: остановка или смена курса?

Местные выборы 2010: прощание с самоуправлением?

Республика: «де-юре» или «де-факто»?

Каков капитал, таков и труд

Идеология умерла. Да здравствует новая идеология?!

Повестка дня нового Президента – стабилизация или развитие?

Соблазн и искушение диктатурой

Реформа украинского здравоохранения или ее отсутствие: причины и следствия

Выборы-2010: готова ли Украина к переменам?

Неосознанный сталкер. Или. Скрытые и явные угрозы жизни Украины и возможности их предотвращения

Новый общественный договор – быть или не быть?

КАК СПАСТИ СТРАНУ? или Приговор вынесен. Обжалованию подлежит?!

Человеческий капитал в топке экономического кризиса

Украинское общество в условиях кризиса: социальные вызовы и мистификации.

Большой договор между Украиной и Россией: от проекта влияния к проекту развития

Украинская власть: царствует, господствует или руководит?

Украина: нация для государства или государство для нации?

„Социальный капитал” и проблемы формирования гражданского общества в Украине

«Социальные мифологемы массового сознания и политическое мифотворчество»

Гражданин и власть: патерналистские и авторитарные настроения в Украине.

В зеркале украинского культурного продукта

Есть ли «свет» в конце регионального «туннеля» или кого интересуют проблемы местного самоуправления?

Национальная идея: от украинской мечты к новой парадигме развития

Досрочные выборы: политическое представление к завершению сезона

Кризис ценностей: что такое хорошо, и что такое плохо?

Реформы в экономике Украины: причины, следствия, перспективы

Информационное пространство – кривое зеркало Украинской действительности

Постсоветское поколение – здравствуй! (или некоторые подробности из жизни молодежи)

Проект Україна: українська самосвідомість і етнонаціональні трансформації

„Південний вектор” євроінтеграційної стратегії України

Феноменологія української корупції та її специфічні риси

Українській Конституції 10 років: від «однієї з найкращих в Європі» до правового хаосу

Украина в геополитических играх 2006-2025 гг. или Очередное обновление внешней политики

Парламентський злам: проблеми взаємодії владних гілок

Майдан, рік по тому

Вызовы или стимулы глобализации?

Демографический кризис или последний украинец

Адміністративно-територіальна реформа – тест на ефективність нової влади

Ролевые игры: социодрама Украина – ЕС

Славянские миры: цивилизационный выбор

Повестка дня будущего президента

Новое украинское Просвещение

„Внутрішня геополітика” України.

Чи готова Україна „мислити глобально, діяти локально”?

Демократия по-украински

Какая Россия нужна Украине?

Українська національна еліта – становлення чи занепад?

Середній клас в Україні : майбутнє народжується сьогодні

Україна шукає свою ідентичність

Камо грядеши, Украина?

page generation time:0,090