В украинской системе нечего исправлять, - там все надо менять.

Евгений Чичваркин

Пользовательского поиска
Зал периодики
Другие диалоги:

Як працюватиме український аналог ФБР

Версия для печати
Віталій Червоненко
28 май 2015 года
Верховна Рада готується ухвалити закон про Державне бюро розслідування й запустити з 1 січня 2016 року аналог американського ФБР.

Документ проголосували у першому читанні, а до другого - депутатів ще чекають дебати про те, президент чи уряд матиме більше впливу на призначення голови.

Згідно з проектом, основою для створення ДБР стане слідче управління Генпрокуратури.

Бюро акумулює усі слідчі функції й займатиметься боротьбою з організованою злочинністю, злочинами високопосадовців і правоохоронців, розслідуванням справ щодо тероризму й вбивств.

Це буде частиною загальної реформи усіх силових структур України.

Керівників і слідчих ДБР мають відбирати на конкурсах, надавши їм високі зарплати – від 26 до 60 тисяч гривень на місяць.

Вбивства, тероризм і злочини високопосадовців

Слідчі Державного бюро розслідувань мають займатися найтяжчими і найскладнішими злочинами.

Усе, що пов’язане з тероризмом і організованою злочинністю, буде парафією саме ДБР. Те ж саме стосується порушень найвпливовіших людей країни: президента, депутатів, міністрів, суддів, прокурорів, міліціонерів й інших чиновників вищого ешелону.

Окремо вказано, що всі злочини, за які передбачене довічне ув’язнення, наприклад вбивство, – також у компетенції ДБР.

Ще один особливий напрямок нової структури – катування і жорстке поводження з боку силових структур – міліцією, прокуратурою, СБУ та Антикорупційним бюро.

До речі, нове бюро буде боротись з корупцією в новоствореному Національному антикорупційному бюро.

Конкурс і старі кадри

Слідчих у бюро добиратимуть переважно зі слідчого управління генпрокуратури, а також міліцейських підрозділів.

Призначати людей мають на відкритих конкурсах, але в законі чітко вказано, що "на початку формування" бюро туди візьмуть не менше 30% слідчих прокуратури, а також 19% слідчих з інших силових структур.

Половину слідчих мають набрати із числа не причетних до правоохоронних органів, які мають "стаж роботи у галузі права".

Схожа ситуація зі створенням оперативно-розшукових підрозділів ДБР: 40% персоналу складуть нинішні оперативники, а 60% - інші люди зі стажем роботи у галузі права.

Керівника і заступників Державного бюро розслідувань обиратимуть на відкритому конкурсі, за схемою, схожою із головою Антикорупційного бюро.

Спочатку створять комісію у складі 9 людей – по троє від президента, парламенту і Кабміну.

Комісія визначає переможця і направляє його на затвердження уряду і прем`єр-міністра. З такою схемою можуть не погодитись у адміністрації президента.

Головними вимогами до кандидатів буде вища юридична освіта, вік вище 35 років, стаж роботи у галузі права 10 років і досвід роботи на керівних посадах п’ять років.

Незалежний голова

Інших працівників ДБР призначатиме голова після проведення конкурсів.

Загалом голова бюро матиме широкі повноваження і може стати достатньо незалежною фігурою.

Строк його повноважень складає 5 років і жоден владний орган, президент чи уряд не зможе його звільнити.

З посади його може зняти тільки суд, якщо винесе обвинувальний вирок про вчинення злочину.

Голова бюро вирішуватиме більшість фінансових та організаційних питань у роботі відомства, а також зможе брати участь у засіданнях уряду.

Високі зарплати

Заробітна платня співробітників ДБР буде високою у порівнянні з нинішніми правоохоронцями.

Чиста ставка директора ДБР складатиме 30 мінімальних зарплат. У 2016 році це буде 40 тисяч гривень.

Окрім того, він отримуватиме доплату за вислугу років – від 15% до 80% від ставки у залежності від вислуги років.

Також буде виплачуватись доплата за доступ до державної таємниці, яка складатиме 5-10%.

Теоретично, якщо керівник матиме понад десять років стажу, то загалом отримуватиме майже 60 тисяч гривень.

У всієї вертикалі в бюро буде та сама схема нарахування: перший заступник матиме мінімальний оклад у 37 тисяч гривень, керівник територіального управління – 34 тисячі, а простий слідчий – 26,5 тисяч гривень.

Інші працівники бюро, нижче рівня слідчого, матимуть утричі більшу платню, ніж в аналогічних центральних органах виконавчої влади.

Сім територіальних управлінь

Загалом у підпорядкуванні ДБР буде центральний апарат, а також сім регіональних управлінь.

У Львові буде управління бюро на Львівську, Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську та Тернопільську області.

У Хмельницькому буде управління у Хмельницькій, Вінницькій, Житомирській, Рівненський і Чернівецькій областях.

Миколаїв стане центром для управління бюро в Миколаївській, Кіровоградській та Одеській областях.

У Мелітополі буде управління бюро в Запорізькій та Херсонській областях, а також Криму та Севастополі.

У Полтаві розташовуватиметься управління ДБР Дніпропетровської, Полтавської, Сумської та Харківської областей.

Краматорськ стане центром для управління ДБР в Луганській та Донецькій областях.

У Києві буде територіальне управління, яке працюватиме у Київській, Черкаській та Чернігівській областях.

Громадський контроль

Контролювати законність роботи бюро має особисто генеральний прокурор.

У бюро запроваджуються підрозділи внутрішньої безпеки, які підпорядковуватимуться напряму голові. Окремо вказано, що працівник бюро, який засвідчив порушення закону колегою, звільнятиметься від відповідальності у разі співучасті.

Перед призначенням на посаду у бюро співробітники проходитимуть тест на поліграфі, аби виявити, хто з них у минулому мав стосунок до злочинів чи корупційних схем.

Для цивільного контролю над бюро створюється громадська рада з 15 членів, які не можуть мати стосунку до правоохоронних органів та державної служби.

Кожного року голова ДБР мусить давати розширений звіт про роботу, який він презентуватиме Верховній Раді та президенту.

За твердженням голови фракції БПП у парламенті Юрія Луценка, до другого читання у законі можуть поправити процедуру призначення голови бюро, а також відкоригувати його повноваження.

Один з авторів проекту закону Микола Хавронюк в коментарі ВВС Україна пояснив, що ще треба чітко розвести підслідність справ ДБР з новостворюваною кримінальною поліцією, антикорупційним бюро та, можливо, військовою поліцією.

"Можна чекати на конфлікт адміністрації президента та уряду за вплив на призначення голови ДБР", - заявив доктор юридичних наук Микола Хавронюк.

Поки що передбачається, що створювати Державне бюро розслідувань мають не пізніше 1 січня 2016 року.


Источник: ВВС
Версия для печати
Рекомендуем к прочтению

Опасность распространения прав человека

Если бы права человека были валютой, их курс сегодня оказался бы в состоянии свободного падения в силу инфляции многочисленных правозащитных договоров и необязательных международных инструментов, принятых за последние десятилетия самыми разными организациями. Сегодня на эту валюту можно, скорее, купить страховку для диктатур, нежели защиту для граждан. Права человека, некогда вознесенные на пьедестал основных принципов человеческой свободы и достоинства, сегодня могут быть чем угодно – от права на международную солидарность до права на мир.

Читать далее

 

Материалы по теме
Перекресток цивилизаций

Резюме по теме «Государственное управление: нужен ли «капитальный ремонт власти»?»

Глядя в будущее: от бюрократии к холократии

Переменчивая природа власти: сетевое управление

Децентрализация на распутье – европейские реформы в период кризиса

Децентрализация власти в 21-м веке - обзор

30 лет реформ системы управления в Китае

Уроки реформы системы управления США: опыт 20 лет

В защиту государственной бюрократии

Хорошее управление: благозвучный лозунг или желательная цель развития?

Принципы и проблемы новой политической парадигмы: многостороннее управление

Существует ли новая парадигма управления? Пример Португалии и Литвы

Управление: новая парадигма

Бюрократия убивает: уроки Рима

Как исправить правительство и восстановить демократию

Почему власть нуждается в радикальном упрощении

Зал периодики

Битва за виборчу систему

Первый год президентства Петра Порошенко

Айварас Абромавичус: Ми тут зібралися не для того, щоб тупцювати на одному місці черепашачими ніжками

Аваков: Я за полное разграничение с оккупированным Донбассом

Закрытая встреча: О чем украинский бизнес говорил с президентом

Кравчук: Ошибки президента в кадровых решениях зачастую настолько очевидны, что вызывают удивление

Новая модель развития финансов

Вахтанг Кипиани: Крым как Абхазия. Между оккупацией и этноцидом

Кличко мне друг, но выборы дороже?

Як не варто проводити адмінреформу, або Чи повторить Україна помилки Латвії?

Як знайти компроміс між олігархами і суспільством

The Economist: податок в Україні зросте, державні видатки скоротяться

Коментар: Порошенко має діяти

Олигархи сломают власть

Жизнь без европейской перспективы

Спочатку корупція, решта потім

В Україні насправді немає ані лівих, ані правих рухів – Портников

Роман Чернега: "Половина работников в Украине работают нелегально"

In memoriam: Чему погибший Джон Нэш мог бы научить Украину

Гарбуз на тортике

Небезпечні радники. Чи будуть зроблені висновки з поразок?

Андрій Коболєв: Людям давали дешевий газ, щоби іншою рукою забирати в них значно більше

Експерт: Порошенко за рік президентства допустив низку помилок

Для реформи децентралізації потрібен фундамент

ВР восьмого созыва с высокой вероятностью не доживет и до середины каденции

Дефолт или ультиматум?

Маємо другий неоголошений дефолт?

Эволюция достоинства

Пряма і явна загроза: як корупція шкодить національній безпеці України

Ничего в Минздраве

Глава податкової міліції Сергій Білан: Завдання - зламати систему

Инфографика: Как депутаты ходят на работу. Рейтинг и антирейтинг голосований

Платить по счетам: что даст Украине мораторий на погашение долгов

Коты в мешке. По каким правилам пройдут местные выборы-2015

Старі «граблі» й нові...

Кто-то должен ответить

Павло Шеремета: В правительстве возобладали аппаратные инстинкты

Примирення з Донбасом та РФ. Чи можлива без нього європейська безпека?

«Відверто Кажучи, Верхівка Вашої Еліти Дуже Корумпована»

«Украинский кризис» 2013-2015 годов или основы современного международного порядка

Про институциональный кризис

Сломать вертикаль власти. Опыт компании Zappos

Україна — від епохи Середньовіччя до Нового світу

Цугцванг Яценюка?

По чьим рецептам вылечат страну

Почему Украина до сих пор не ратифицировала Римский устав?

Архітектура поразки

Удобная «отмазка»

Рада после «майских»: о проблемах Донбасса поговорили и забыли

Испанские леваки: из радикалов в центристы

 

page generation time:0,212