Вчені розповіли про неймовірну зброю стародавніх людей: убивали на відстані

Вчені змінили свою думку про те, що неандертальці були не надто розвиненою цивілізацією, а допомогли їм у цьому професійні спортсмени-метальники списа, які відтворили стиль полювання стародавніх людей.

Дослідники довели, що неандертальці могли за допомогою своїх списів вбивати дрібних і середніх тварин. Результати цих випробувань були опубліковані в журналі Scientific Reports.

“Поява спеціалізованої зброї — одна з найважливіших віх в еволюції людини, про яку ми майже нічого не знаємо. Тому відкриття про те, коли ми навчилися вбивати жертв і ворогів з великої відстані, вкрай важливе для розуміння нашої ж власної історії”, – заявив Метт Поуп (Matt Pope) з університетського коледжу Лондона (Великобританія).
У 1994 році в Німеччині при розкопках місця стоянки тимчасового проживання стародавніх людей було знайдено зброю – кілька списів, які змусили задуматися про їх призначення.

Адже раніше більшість учених вважали, що неандертальці билися врукопашну з ворогом, чи твариною. Ця версія підкріплювалася тим, що на кістках стародавніх людей і на кістках їх жертв зустрічалися характерні ознаки.

Також версія про нездатність неандертальців використовувати зброю або дрібні предмети в побуті підкріплювалася малою рухливістю кисті.

Нещодавно всі ці версії були спростовані, так як дослідники змогли довести, що стародавні аборигени Європи вправлялися з луками, стрілами та списами не гірше кроманьйонців.

Тому питання про застосування зброї постало дуже гостро. Зокрема, вчені задумалися про те, наскільки складними були давні люди. Також вчених турбувало питання про походження неандертальців.

Артефакти нагадували сучасні метальні списи для спортивних змагань. Це не поєднувалося з версією про те, що неандертальці полювали в рукопашну. Щоб довести свою правоту експерти спорудили кілька аналогічних списів і зібрали команду добровольців спортсменів.

Фахівці поставили завдання спортсменам метнути списа з максимальною силою в мішень з датчиками.

Дослідження показали, що спортсмени вражали ціль досить часто. При цьому відстань між спортсменом і мішенню становила 10-20 метрів. Невеликий відсоток кидків приводив до падіння списів.

Влучення списа, зробленого з цільної деревини, можна порівняти з ударом бейсбольною битою або ураженням кулею з малокаліберного пістолета. Цього було достатньо для того, щоб убити дрібну або середню тварину.

Вчені припускають, що стиль полювання здалеку і створення зброї для цього є доказом того, що неандертальці були не такі дурні й примітивні, як раніше прийнято було вважати.