Дев’ята планета Сонячної системи виявилася суперземлею

Американські вчені прийшли до висновку, що потенційна дев’ята планета Сонячної системи, відома як планета Х, важча за Землю в 5-10 разів, тобто відноситься до класу суперземель, а не газових гігантів, як вважалося раніше.

Дослідження астрономів направлене на публікацію в журнал Physics Reports і доступне в бібліотеці електронних препринтів arXiv.org.

Аналіз руху транснептунових небесних тіл показав, що планета Х приблизно в півтора рази ближча до Сонця, ніж вважалося раніше. Вчені вважають, що потенційна дев’ята планета знаходиться на орбіті з великої півосі 400-800 астрономічних одиниць і нахилом 15-25 градусів. Ексцентриситет (характеризує ступінь витягнутості орбіти) оцінюється в 0,2-0,5.

У дослідженні взяли участь Майкл Браун і Костянтин Батигін з Каліфорнійського технологічного інституту (Пасадена, США), які в січні 2016 року повідомили про виявлення за межами орбіти Плутона об’єкта розміром з Нептун, який в 10 разів важчий за Землю.

У червні 2017 астрономи з університету Арізони (США) допустили існування в Сонячній системі 10-ї планети, яка за розмірами та масою прирівнюється до Марсу.

У березні 2016 астрономи зі Швеції і Франції припустили, що планета Х раніше могла бути екзопланетою, яку Сонце захопило у сусідньої зірки.

В даний час в Сонячній системі налічується вісім планет: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун.