На поверхні Місяця вперше виявили рідке паливо для людей

Буквально кілька років тому вчені були переконані, що вода на Місяці існує лише в ізольованих крижаних осередках біля полюсів, і вона являє собою тверду матерію. Льодовики були виявлені в найхолодніших ділянках супутника, куди не потрапляє сонячне світло. Температура тут не піднімається вище -156 градусів Цельсія. На південному полюсі замерзла вода знаходиться в кратерах, а на північному вона розкидана ширше.

Але зовсім недавно дослідники зрозуміли, що на Місяці є не тільки льодовики. Супутники американського космічного агентства NASA зняли на відео так звану живу рідку воду на поверхні земного супутника. Вчені зафіксували, як молекули води підстрибують на денній стороні орбіти Місяця.

Автор дослідження на ім’я Аманда Хендрікс розповіла про відкриття:

“Ці результати допоможуть краще зрозуміти місячний кругообіг води, а також в кінцевому підсумку допоможуть дізнатися про доступність води, яку астронавти зможуть використовувати в майбутніх місіях на Місяць”.

Нове відкриття стало доказом того, що молекули води тісно пов’язані з поверхнею супутника Землі приблизно до того часу, коли опівдні температура досягає максимуму. Вчені вважають, що невелика кількість поверхневих вод може бути пов’язана з реголітом або запорошеним сірим грунтом. Невеликі порції води відрізняються за місцем розташування і кількістю, а також залежать від часу доби. Вчені NASA раніше висунули гіпотезу про те, що іонізований водень, який переноситься сонячними вітрами з Сонця, може служити джерелом рідкої води на Місяці.

Відкриття допоможе спланувати майбутні польоти на супутник з метою створення постійної бази. Місячна вода потенційно може служити для захисту від радіації або виробництва палива, а також для управління температурним режимом.