У центрі галактики знайшли загадкові гігантські об’єкти

Міжнародна група астрономів виявила нові структури в Чумацькому Шляху, чиє походження поки залишається невідомим.

Ці утворення, що нагадують труби, названі «димоходами», пов’язані з бульбашками Фермі – двома гігантськими областями слабкого рентгенівського випромінювання, що лежать по обидва боки від площини галактики. Про це повідомляє видання Science News.

Структури знайдені за допомогою космічного рентгенівського телескопа XMM-Newton. В ширину вони досягають близько 300 світлових років, володіють більш яскравим рентгенівським випромінюванням і знаходяться поблизу площини галактики. За словами вчених, об’єкти представляють собою «вихлопні отвори», через які енергія з центру Чумацького Шляху витікає до підстав бульбашок Фермі. Однак походження цих труб поки залишається невідомим.

Бульбашки Фермі вперше описані в 2010 році. Їх діаметр становить 25 тисяч світлових років, що можна порівняти з розміром невеликої галактики. У 2011 році астрономи припустили, що вони виникли завдяки активності Стрільця А * – надмасивної чорної діри в центрі нашої галактики. Відповідно до гіпотези, коли Стрілець захоплює зірку, частина матеріалу викидається в простір у вигляді протонів, які бомблять міжзоряний газ, змушуючи його випромінювати електрони. Електрони в свою чергу випускають фотони в рентгенівському діапазоні.