Загублений світ. Вчені виявили древнє місто під сучасним іракським Курдистаном

Кам’яні фундаменти, таблички та інші артефакти підтвердили існування на території Іраку міста, який процвітав на краю гір Загрос близько 4000 років тому.

На жаль, археологам ще належить дізнатися первинну назву міста.

Археологи з Іраку і Франції досліджували це місце в експедиціях з 2012 по 2018 рік. Цей район був відкритий для вчених в останні роки після падіння іракського лідера Саддама Хусейна і подальшої регіональної напруженості.

Розкопки показали, що процвітаюче місто горян колись стояло у західного кордону Месопотамії. Дослідники знайшли докази великого тваринництва, іригації для сільського господарства і таблички, на яких реєстрували торгівлю такими продуктами, як борошно.

На кам’яних табличках, виявлених в Кунарі, були символи, що нагадують символи стародавнього регіону, які тягнулися від південно-східного краю сучасної Туреччини до Перської затоки. Нещодавно розташоване місто межувало би з найпершою імперією Месопотамії: Аккадською імперією.

Стріли, виготовлені з відносно рідкісного матеріалу, такого як обсидіан, доставленого з Анатолії за сотні миль, змусили припустити, що це місто “досить процвітаюче”, пояснила археолог Алін Тену в своїй заяві. Відкриття прикрашених фрагментів кераміки зміцнило імідж багатого міста.

Поряд з кістками сільськогосподарських тварин, таких як вівці і свині, вчені виявили рештки ведмедів і левів, що свідчить про королівське полювання або дари високого статусу. Дослідники стверджували, що положення міста між іранським королівством і Месопотамією було вигідним.

Клинописні таблички показали, що міські писарі “мали тверде уявлення про акадське і шумерське письмо, а також про своїх месопотамських сусідів”, – сказав в заяві Філіп Клансі, фахівець з клинопису. “Ви можете назвати відкриття міста маленькою революцією”, – додав він.