Вчені назвали явище, яке може повністю “висушити” нашу планету

Кліматичні зміни в Арктиці впливають на всю земну кулю. Вони можуть привести не тільки до підвищення рівня моря через танення льодовиків, але і до засух, з’ясували вчені з Університету Вайомінгу.

Щось подібне вже відбувалося в міжльодовиковий період 10 000 років тому і може повторитися знову.

Потепління зменшує різницю температур на полюсах і екваторі планети, внаслідок чого знижується кількість опадів, слабшають циклони і струменеві течії в атмосфері.

Кліматична модель показала, що подібна ситуація призводить до значного зниження вологості в середніх широтах, повідомляє Nature .

Вчені встановили: зростання температур на північному полюсі відбувається в два рази швидше, ніж на решті планеті.

Уже в найближчому майбутньому клімат може стати таким, яким був в епоху раннього і середнього голоцену (11-9 тисяч років тому).

Про те, які умови панували на Землі в той період, можна судити за стародавніми геологічним відкладенням.

За даними дослідження, протягом декількох тисяч років східне узбережжя Америки переживало дуже посушливий період. Багато озер випарувалися, а ті, які змогли вціліти, суттєво обміліли.

Значну частину території покрили піщані дюни, непридатні для рослинності.

Можна припустити, що відповідні зміни відбувалися і на інших континентах.

В ході іншого дослідження вчені порівняли сучасний клімат з палеоцено-еоценовим термічним максимумом (ПЕТМ) – сильним потеплінням, яке сталося 56 мільйонів років тому.

Виявилося, що температура на Землі може досягти значень ПЕТМ вже в 2159 році.