Найсухіша пустеля Землі виявилася «сховищем» найдавніших метеоритів

Щорічно на Землю падає кілька сотень метеоритів. Але швидкість і інтенсивність космічного «дощу» можуть змінюватися з часом.

Група вчених з університету Екс-Марсель у Франції провела спеціальне дослідження, щоб встановити цю динаміку за останні два мільйони років.

Для досліджень ім потрібні метеорити різного віку. Але з їх пошуком спочатку виникли складності.

За статистикою, в пустелях приземляється близько 30%, а в Антарктиді – 64% всіх космічних тіл. Але, як правило, вони не старше п’ятисот тисяч років і часто руйнуються в процесі вивітрювання.

Також варто врахувати, що самі ці регіони досить молоді (за геологічними мірками), повідомляє Geology.

Тому дослідники відправилися в пустелю Атакама, яка з’явилася на Землі більше 10 мільйонів років тому.

На її території була розкидана значна «колекція» метеоритів, які майже не піддавалися зовнішньому впливу.

Всього вчені зібрали 388 зразків і зосередилися на 54 з них, виявлених в районі Ель-Медано. Їх середній вік становив 710 000 років, 30% фрагментів виявилися старше мільйона, а два зразка – старше двох мільйонів років. Це найстаріша «колекція», яку коли-небудь знаходили на поверхні планети.

Все метеорити виявилися звичайними хондритами, але належали до трьох різних типів.

Вчені прийшли до висновку, що метеоритний потік в останні два мільйони років залишався відносно стабільним – в середньому за мільйон років на один квадратний кілометр приземлялося 222 небесних тіла вагою понад 10 грамів.

Але їх склад змінювався, що говорить про різні процеси, що відбувалися в Сонячній системі. Автори зазначили, що мають намір досліджувати більше зразків і обчислити час, проведений метеоритами в космосі – це вкаже на їх можливі джерела.

Раніше вчені вирахували, що потужність астероїдного потоку навколо нашої планети потроїлася з часів динозаврів.