Вчені знайшли джерело загадкового гулу по всій Землі

Вчені визначили джерело загадкової сейсмічної активності, яка була зареєстрована восени 2018 року, між Мадагаскаром і східним узбережжям Африки.

Дослідники виявили один з найбільших підводних вулканів. Його висота над рівнем дна становить 0,8 кілометра.

Невелике поселення з 5 00 тисяч осіб, що проживають на острові Майотта, місяцями знало, що щось відбувається. У листопаді 2018 року на одній наднизькій частоті звучав гул. Його зафіксували сейсмографи по всьому світу. Відзначається, що зазвичай сейсмічні хвилі реєструються на декількох частотах.

Крім того, вчені не виявили ознаки активності, яка характерна для землетрусів. При цьому острів зрушив на кілька сантиметрів на південний схід.

Дослідники пояснили феномен народженням нового підводного вулкана, розташованого в 50 кілометрах від східного узбережжя острова. На користь цієї версії також свідчило те, що місцеві жителі з середини минулого року майже кожен день відчували слабкі поштовхи, кількість яких досягла 1800. Зокрема, в травні 2018 року відбувся сильніший землетрус магнітудою 5,8, який став одним з найбільших в регіоні.

Наукова кампанія почалася тільки в лютому, коли група вчених встановила шість сейсмометрів на дні океану, недалеко від місця сейсмічної активності. Геологи проаналізували дані сейсмометрів. Виявилося, що глибоко, під дном, знаходиться велика магматична камера, в якій міститься близько п’яти кубічних кілометрів магми.

Гул пов’язаний з виходом магми з камери, в результаті чого відбувається опускання земної кори. Відомо, що за останній рік Майотта опустилася на 13 сантиметрів.