Curiosity знайшов на Марсі свідчення наявності мікроорганізмів

На Марсі за допомогою марсохода Curiosity виявили газ, який може свідчити про наявність мікроорганізмів на планеті, повідомляє New York Times.

У середу марсохід надіслав результати вимірювання атмосфери Червоної планети. Вчені звернули увагу на разюче високий обсяг метану. На Землі цей газ зазвичай проводиться живими істотами.

«З огляду на цей дивовижний результат, ми перебудували плани на вихідні, щоб провести наступний експеримент», – зазначив учений місії Ашвін Васавада.

Вчені відправили марсоходу нові інструкції продовжувати збирати дані. Результати спостережень очікуються на Землі вже в понеділок.

Додамо, вперше метан в атмосфері Марса був зафіксований в 2004 році. Тоді багато експертів піддали дані під сумнів, заявивши, що вони можуть бути недостовірні. Однак

Через десять років марсохід Curiosity передав інформацію про сплеск метану в районі кратера Гейл, який тривав кілька місяців. Після чого газ загадково зник. У 2018 році апарат Європейського космічного агентства Trace Gas Orbiter почав сканувати атмосферу Червоної планети. Його спектрометри були призначені для виявлення метану навіть у надмалих концентраціях – до 50 часток на трильйон. Вони функціонують справно, але жодних слідів газу вони не виявили.

Експерти відзначають – дані свідчать, що метан не надходить до Марса ззовні, а виробляється (якщо він дійсно існує) в надрах планети. Його джерелами можуть бути як геологічні джерела, так і живі мікроорганізми.