У вічній мерзлоті Аляски знайшли залишки стародавнього океану

Вчені з Вашингтонського університету виявили на Північній Алясці «ділянку» стародавнього океану, в якому процвітало багате співтовариство мікробів.

Резервуар з рідкою водою, крижаний і насиченою сіллю, залягав глибоко під поверхнею землі, у вічній мерзлоті.

На думку фахівців, ця підземна «гробниця» виникла під час останнього льодовикового періоду, повідомляє Science Alert.

Колись Аляску покривав океан. У міру похолодання він відступив і замерз, але якась його частина змогла вціліти і підтримувала в собі життя протягом 50 000 років.

Подібні утворення відомі як кріопеги. Це настільки екстремальне середовище, що його можна порівняти з умовами на інших планетах.

Експерти підрахували, що вміст солі у воді кріопега становить 140 частин на тисячу. Такий склад здатний «законсервувати» мікроорганізми і зупинити їх життєдіяльність, але цього не сталося.

Бактерії, вивчені через мікроскоп, продемонстрували нормальну активність.

Той факт, що вони зуміли вижити, дозволяє припустити, що життя здатне існувати також на Марсі або на Титані (найбільшому супутнику Сатурна).

«Життєдіяльність мікробів була виявлена ​​глибоко в надрах Землі, де вона зберігалася протягом мільйонів років без доступу до поверхні. На Титані під крижаною оболонкою також наявний внутрішній океан, який може виявитися населеним», – зазначили автори дослідження.

Кріопеги були відкриті кілька десятиліть тому, але вчені досі не знають, як вони утворюються і скільки часу існують.

В даний час досліджуються два таких об’єкти, один в Північній Алясці, інший – в Східному Сибіру. Обидва вони багаті живими бактеріями і вірусами.