У Південній Африці знайдені сліди стародавнього катаклізму

Співробітники Університету Вітватерсранду в Йоганнесбурзі, що проводили дослідження в Південній Африці, виявили ознаки космічної катастрофи, яка сталася понад десять тисяч років тому. Катаклізм міг викликати масове вимирання на обох півкулях планети, повідомляє Palaeontologia Africana.

Група вчених працювала в провінції Лімпопо, в районі Уандеркратер (Wonderkrater), який відомий своїми запасами платини. Вони пробурили кілька кернів в місцевих породах і виявили, що в шарах, що утворилися 12-13 тисяч років тому, присутній пилок рослин. Аналіз вказав на різку зміну клімату – похолодання. Також стало очевидно, що поклади платини виникли в той же самий час.

Експерти зробили висновок, що ці події можуть бути пов’язані. На їхню думку, приблизно 12,8 тисяч років тому в Землю врізалося велике космічне тіло, багате платиною (це досить типово для метеоритів).

Удар зметнув в атмосферу велику кількість пилу і частинок платиновмісних порід, які потім розсіялися по величезних територіях. Хмари закрили сонячні промені, через що температура повітря значно знизилася.

В результаті багато великих видів тварин вимерли, причому не тільки в Африці, але також в Європі і Америці. Не виключено, що постраждали і люди – так, в Північній Америці саме після цього часу зникли артефакти стародавньої культури Кловіс.

Точне місце падіння метеорита залишилося невідомим. Можливо, він впав на Гренландію – там не так давно виявили великий кратер діаметром 31 кілометр.

Втім, теорію про космічний катаклізм ще не можна вважати повністю доведеною. Вчені мають намір продовжити дослідження на інших ділянках планети.