Названо можливе місце зародження життя на Землі

Глибоководні термальні джерела забезпечують ідеальні умови для виникнення життя, з’ясували вчені. У цих місцях проходять тріщини земної кори, і магма нагріває воду до дуже високих температур. Згодом гарячі потоки викидаються назад в океан через  природні жерла, які підносяться над поверхнею, пишуть Діалоги.

Представники Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі провели експеримент, в ході якого відтворили гаряче лужне середовище в цих «вентиляційних отворах». Виявилося, що в таких умовах успішно утворюються протоклітини – важливий базовий будівельний блок для зародження життя, повідомляє Nature Ecology & Evolution.

«Існує безліч конкуруючих теорій щодо того, де і як почалося життя. Підводні гідротермальні джерела є одними з найперспективніших місць», – заявив провідний автор дослідження Нік Лейн.

В вентиляційних отворах морська вода вступає в контакт з мінералами із земної кори. Тепле середовище, насичене також лужними і кислотними рідинами, сприяє хімічним реакціям між воднем і вуглекислим газом і утворення все більш складних органічних сполук. Деякі з найдавніших у світі скам’янілостей сформувалися саме в таких джерелах.

Попередні експерименти зі створення протоклітин з природних простих молекул проходили в прохолодній прісній воді, але в строго контрольованих умовах.

В ході нової наукової роботи автори вирішили «побудувати» протоклітини з використанням суміші різних жирних кислот і жирних спиртів, які раніше для цих цілей не розглядали.

Виявилося, що молекули з довшими вуглецевими ланцюгами вимагають тепла для утворення протоклітинних структур. Лужний розчин допомагав протоклітинам зберігати електричний заряд. Морське середовище також виявилося корисним, оскільки молекули жиру більш щільно з’єднувалися саме в солоній рідині.

Автори зазначили, що такі умови найточніше відтворюють «ділянку» стародавнього океану. Вони довели, що життя дійсно могло зародитися в термальних джерелах.

Більш того, живі клітини могли б утворитися і на інших планетах і супутниках, де є внутрішні океани, що зігріваються теплом надр.