Знайдена перша галактика з трьома чорними дірами

Астрономи вперше виявили галактику, яка містить відразу три надмасивних чорних діри. Вона носить назву NGC 6240 і розташована на відстані 300 мільйонів світлових років від Сонця.

Спочатку галактика привернула увагу вчених через свою незвичайну форму. Ймовірно, вона виникла в результаті злиття двох зоряних скупчень меншого розміру, повідомляє Astronomy & Astrophysics.

Дослідники припустили, що вона містить дві чорних діри (по одній від кожної «батьківської» галактики), але спостереження виявили і третю. Кожна з них більш ніж в 90 мільйонів разів масивніше Сонця.

Всі дірки розташовані дуже близько один до одного, розташовуючись на ділянці діаметром менше трьох тисяч світлових років (менше однієї сотої розміру всієї галактики).

«До сьогодні ми жодного разу не бачили такої концентрації чорних дір ніде у Всесвіті», – пояснив автор дослідження Пітер Вайльбахер з Інституту астрофізики Лейбніца в Потсдамі.

На думку вчених, при появі NGC 6240 з’єдналися не дві, а три галактики – цим і пояснюються її незвичайні властивості. Через кілька мільйонів років надмасивні чорні діри, швидше за все, зіллються, і це створить неймовірно сильні гравітаційні хвилі (брижі в просторі-часі).