Опубліковані найбільш детальні знімки поверхні Сонця

Сонячний телескоп DKIST, встановлений на Гаваях, зробив найбільш детальні на сьогоднішній день фотографії Сонця. На них видно, що поверхня зірки вкрита клітинноподібними структурами, кожну з яких по площі можна порівняти з американським штатом Техас, повідомляють Діалоги з посиланням на Science Alert.

Ці гранули насправді є вершинами конвекційних осередків у сонячній плазмі, де розпечений іонізований газ спочатку піднімається до центральної частини, потім рухається до країв і опадає. Діаметр таких утворень становить близько 1600 кілометрів.

Особливий інтерес для вчених становлять магнітні поля, які можуть привести до потужних сонячних бурь, здатних порушити роботу супутників і вивести з ладу електричні мережі на Землі. Вони сподіваються, що, отримавши нові дані, зможуть краще прогнозувати подібні події.

Крім того, фахівці мають намір з’ясувати, чому сонячна корона (зовнішні шари атмосфери) значно гарячіша, ніж її поверхня – її температура досягає одного-двох мільйонів кельвінів.

«Щоб розгадати найбільші таємниці Сонця, ми повинні не тільки ясно бачити крихітні структури з відстані в 93 мільйони миль (більше 149 млн км), але і дуже точно виміряти силу і напрям їх магнітного поля поблизу поверхні, а також простежити, як поле поширюється в розпечену до мільйонів градусів корону», – пояснила директор Національного наукового фонду США Франс Кордова.

У найближчі місяці потужність телескопа ще більше збільшать за допомогою додаткових приладів. Серед них: вакуумний спектрополяриметр ближнього інфрачервоного діапазону (CryoNIRSP), призначений для вимірювання магнітного поля за межами видимого сонячного диска.