Вчені: у Чорнобилі знайшли грибок, який харчується радіацією

На Чорнобильській АЕС виявили унікальний грибок, здатний поглинати радіацію. Він процвітає під впливом доз, які для інших істот були б смертельними, повідомляє MSN.

Грибок відноситься до виду Cryptococcus neoformans. Його відкрили через 20 років після катастрофи, в середині двохтисячних років, але незвичайні властивості стали відомими лише зараз.

Дослідження показали, що грибок містить підвищену кількість меланіну. Цей пігмент присутній і в організмі людини і відповідає, зокрема, за потемніння шкіри при засмаганні. Крім того, як встановили вчені, Cryptococcus neoformans поглинає небезпечне випромінювання і перетворює його в енергію – на зразок того, як інші рослини перетворюють вуглекислий газ в кисень.

Експерти припустили, що на основі цього грибка можна створити технологію, де радіаційне випромінювання буде використовуватися як джерело енергії. Вона особливо корисна для космічних польотів. Відомо, що в космосі рівні радіації значно вищі, ніж на Землі, і це є перешкодою для розробки майбутніх міжпланетних місій – є ймовірність, що астронавти постраждають від величезних доз раніше, ніж доберуться до Марса або інших пунктів призначення. Можливо, Cryptococcus neoformans допоможе вирішити дану проблему.