Вчені “зруйнували” один з головних законів фізики

Фахівці з квантової фізики виявили, що закон випромінювання Планка не працює в малих масштабах.

У США фахівці з квантової фізики змогли спростувати закон, який не піддавався сумнівам понад 100 років. Йдеться про закон випромінювання Планка, який описує теплове випромінювання в наномасштабі.

Фізикам вдалося провести експеримент, чи працює насправді цей закон в малих масштабах. Для цього вони взяли дві мембрани з нітриду кремнію, товщиною всього 0,5 мікрон, нагріли одну з них і провели вимірювання на іншій.

Вимірювання показали, що нанорозмірні об’єкти обмінюються тепловою енергією набагато ефективніше, ніж передбачають всі теоретичні моделі.

“Згідно з цим законом ми повинні були отримати конкретно передбачену ступінь передачі енергії між об’єктами. Але вимірювання показали, що для вкрай малих об’єктів ця ступінь перевищує теоретичні показники в сотні разів”, – прокоментував Мумтаз Казілбаш, один з авторів експерименту.

Учені поки не можуть однозначно сказати, наскільки відкриття вплине на сучасну фізику в цілому. Нові результати дослідження не скасовують повністю закон Планка, але у нього є обмеження в застосовності, які потрібно уточнювати.