Невідомий раніше вид грибів здатний поїдати пластик

На останньому засіданні в Королівських ботанічних садах Кью Гарденс (Великобританія) виступило більше сотні вчених з 18 країн. Головною сенсацією стало підтвердження здатності гриба виду Aspergillus tubingensis знищувати пластик. Але були й інші новинки.

Гриб Aspergillus tubingensis був виявлений китайськими вченими на пакистанських звалищах в минулому році. Він примітний тим, що руйнує зв’язки між молекулами пластмас, а потім поглинає ці залишки органічної речовини. Причому якщо гриб умовно «голодний», процес займає тижні, а не роки. Тобто, він міг би стати ефективним засобом переробки пластикового сміття, якщо навчитися культивувати цей вид.

Вчені-мікологи пояснюють, що науці відомо менше 7% існуючих видів грибів – а всього на Землі налічується близько 3 мільйонів їх найменувань. Але якщо і серед них вже знайдені гриби з настільки чудовими, за людськими мірками, властивостями, то інша частина напевно містить ціле джерело відкриттів. Треба лише рухатися вперед – щорічно в світі відкривають по 2000 нових видів грибів.