Британські фізики створюють “неможливий двигун”

Британські фізики розробляють аналог “неможливого двигуна” EmDrive, працюючи в рамках гранту, виділеного Управлінням перспективних дослідницьких проектів Міноборони США (DARPA). Про це повідомляє університет Плімута.

“Якщо наші ідеї будуть повністю реалізовані, то тоді для запуску супутників нам більше не буде потрібно палива. По суті, будь-який космічний корабель зможе рухатися в космосі, якщо у нього буде джерело струму. Міжзоряні польоти будуть відкриті для людства “, – заявив Майкл Маккаллох (Michael McCulloch) з університету Плімута (Великобританія).
У 2001 році американський інженер-авіаконструктор Роджер Шоер заявив про створення двигуна EmDrive, який, як тоді заявили і як сьогодні продовжують вважати його опоненти, порушує всі відомі закони фізики.

Це пристрій являє собою конічну камеру-резонатор, до якої підключений потужний магнетрон – джерело мікрохвильового випромінювання. При певній геометрії цього конуса, даний пристрій буде загадковим чином рухатися в бік вузенької його частини з вкрай малою, але тягою, якщо всередині конуса будуть “гуляти” мікрохвилі.

Подібну поведінку EmDrive майже всі вчені вважали неможливим з точки зору законів фізики. Кілька років тому Маккаллох і його колеги запропонували “реалістичне” пояснення цьому “чудо-двигуну”, зв’язавши його роботу з іншою суперечливою річчю – так званим ефектом Унру.

Цей феномен був відкритий американським фізиком Вільямом Унру (William Unruh) в кінці 1970 років. Він являє собою пояснення того, чому існує сила інерції, і припущення, що вона має якусь “дискретну” природу, пов’язану з квантовими властивостями вакууму.

Унру показав, що предмет, який рухається з прискоренням, починає по-особливому взаємодіяти з вакуумом або іншим середовищем, через яке він рухається – якщо говорити просто, то навколишній простір стає “теплішим” для нього. Це тепло, або випромінювання Унру, “тисне” на рухоме тіло і змушує його знижувати швидкість.

У двигуні Шоєр, як вважає Маккаллох, дане тепло буде по-різному взаємодіяти з фотонами мікрохвильового випромінювання, які відбиваються від вузьких і широких стінок конуса, якщо фотони володіють інерційною масою і швидкість світла може змінюватися всередині резонатора. Обидва цих припущення вкрай суперечливі з точки зору фізики.

Незважаючи на це, ідеї Маккаллоха привернули увагу чиновників з агентства DARPA, і недавно агентство виділило 1,4 мільйона доларів на строгу математичну і практичну перевірку теорій британського дослідника.

Фізик і його однодумці з Іспанії та Німеччини створять повну комп’ютерну модель, що описує роботу цього двигуна, і потім створять його прототипи для оцінки його, чи може він дійсно виробляти силу тяги. Перші результати вони очікують отримати в найближчі 1,5 роки.