Гравітаційний центр Сонячної системи вирахували з точністю до 100 метрів

Астрономи вирахували точний гравітаційний центр (або баріцентр) Сонячної системи. Всупереч поширеній думці, він розташований не в центрі нашої зірки, а за її межами, повідомляє The Astrophysical Journal.

Кожне тіло в Сонячній системі надає гравітаційний вплив на зірку, примушуючи її рухатися. Головну «роль» у цьому відіграє Юпітер як найбільша з планет. Щоб розрахувати гравітаційний центр, необхідно знати і точну орбіту кожного об’єкта, і його масу.

Попередні розрахунки грунтувалися на доплеровському випромінюванні. Астрономи відстежували, як змінюється світ об’єктів в залежності від відстані, щоб встановити їх основні властивості. Але цей метод виявився не надто точний.

Автори нового дослідження використовували спеціально розроблене програмне забезпечення BayesEphem. Воно призначене для моделювання і корекції невизначеностей в орбітах тіл Сонячної системи, в тому числі Юпітера.

З його допомогою міжнародна команда астрономів локалізувала місце розташування барицентру Сонячної системи з точністю до 100 метрів. Виявилося, що він розташований із зовнішнього боку Сонця, але близько до його поверхні.

Це дослідження дозволить більш точно проводити вимірювання гравітаційних хвиль, зазначили автори. Дані важливі для вивчення як Сонячної системи, так і зовнішніх космічних об’єктів.