В Японії знайшли уламки метеориту

Мешканка японського міста Нарасіно виявила неподалік від свого будинку осколки метеорита, що пролетів над Землею на початку червня. Вона зберегла їх і передала вченим, повідомляє Національний музей природи і науки Японії.

Яскравий спалах над Токіо помітили 2 липня. По небу пролетіла куля, що світиться, а після його зникнення пролунав сильний хлопок.

Це був метеорит, який впав в сусідній префектурі, в 30 кілометрах від столиці, розділившись на дві частини. Аналіз показав, що його осколки містять ізотопи алюмінію, марганцю та натрію – вони виникають при контакті з космічними променями.

Період напіврозпаду деяких ізотопів становить всього кілька днів. Тому їх наявність показала – порода дійсно зовсім недавно перебувала в умовах відкритого космосу.

Дослідження показали, що при вході в атмосферу космічний об’єкт досягав 1,6 м в діаметрі і важив 5,5 тонн. Він увірвався в щільні шари атмосфери зі швидкістю 15 км/ сек і вибухнув, так що до землі дійшли лише фрагменти вагою 63 і 70 м Більший за розміром осколок став коричневим, тому що метал, що міститься в ньому, швидко проіржавів від дощу.

Це 53 метеорит, який відшукали на території Японії. Так, в 2017 році в небі над Кіото пролетіло небесне тіло, яке виявилося крихітним осколком величезного астероїда 2003 YT1. Астероїд визнали потенційно небезпечним, тобто в майбутньому він теоретично може зіткнутися з Землею.