Вчені виявили десятки діючих вулканів на Венері

Група вчених з Швейцарської вищої технічної школи Цюріха на чолі з геофізиком Ганною Гюльхер використовували комп’ютерне моделювання для зображення формування та еволюції кільцеподібних вулканічних структур Венери, які називаються коронами.

Венеріанські корони утворюються шлейфами розплавленої породи, що піднімаються з мантії вгору через кору. Це процес, подібний до того, який утворив Гавайські острови на Землі.

Нове дослідження показало, що щонайменше 37 вулканів на Венері можуть бути активними. Тривимірне зображення показує дві корони, що спостерігаються на поверхні Венери, пише Nature Geoscience.

За даними вчених, не менше 37 вулканів недавно виявляли геологічну активність, включаючи вінець Арамаіті. Це дозволяє стверджувати, що Венера – сейсмічно активна планета. Дослідники виявили десятки особливостей поверхні, які, ймовірно, були створені вулканічною активністю в недавньому минулому.

«Це перший раз, коли ми можемо вказати на конкретні структури і сказати: «Подивіться, це не древній вулкан, а той, що активний сьогодні – можливо, сплячий, але не мертвий». Це дослідження значно змінює уявлення про Венеру від неактивної планети до тієї, чиї надра все ще вирують і можуть живити багато діючих вулканів», – розповіла співавтор дослідження Лоран Монтезі, професор геології в Університеті Меріленда, порталу Space.com.

Вченим давно відомо, що Венера залишалася активною ще довго після того, як інші кам’янисті планети – Меркурій і Марс – втратили геологічну активність. Друга від Сонця планета має набагато менше кратерів, ніж вищеназвані. Але останнім часом з’явилися докази того, що вулканічна активність Венери тривала набагато пізніше в її історії – можливо, до наших днів. І нове дослідження підтверджує цю точку зору.

«Підвищена ступінь реалістичності цих моделей в порівнянні з попередніми дослідженнями дозволяє виявити кілька етапів еволюції корони і визначити геологічні особливості, присутні тільки в активних в даний час кратерах», – сказала Монтезі.

Потім команда використовувала ці знання для пошуку молодих корон на знімках венеріанській поверхні, зроблених такими космічними апаратами, як зонд NASA «Магеллан», який обертався навколо планети з 1990-го по 1994 рік.

«Ми можемо сказати, що, принаймні, 37 вулканів були дуже активні в останній час», – додала Монтезі.