У Мексиці виявили найдавніші сліди людини в Новому Світі

Вчені Кембриджського університету виявили найстаріші сліди людини в Америці. Важливу знахідку зробили в печері Чікіуйте (центральна Мексика), повідомляє Nature .

Дослідження показали, що Homo sapiens проживали в Новому Світі вже 30 тисяч років тому – набагато раніше, ніж прийнято було вважати. В ході декількох експедицій учасники зібрали близько двох тисяч артефактів: кам’яні знаряддя, обпалені кістки, кострища, останки тварин (від ведмедів до щурів).

Частина виробів виявилася придатною для радіовуглецевого аналізу. Він показав, що їх вік становить від 25 до 30 тисяч років. Це не відповідає загальноприйнятій теорії, яка говорить, що перші люди ступили на американську землю 14-15 тисяч років тому, по сухопутному мосту з Євразії.

Вчені прийшли до висновку, що люди використовували цю печеру як тимчасове укриття на шляху міграцій. Племена мисливців могли зупинятися в ній, слідуючи за бродячими стадами тварин.

«Ми десятиліттями сперечалися про те, коли перші люди проникли в Америку. Після знахідок в печері Чікіуйте, яку можна назвати «найдавнішим мотелем Нового Світу», буде ще більше дебатів», – зазначив професор Еське Віллерслев.

Ще більш дивно, що ці люди не були предками індіанців. Учені поки не можуть сказати, ким вони були і звідки прийшли – в печері не збереглося ні останків, ні слідів ДНК.