На Марсі під льодовиками астрономи знайшли мережу солоних озер

Італійські вчені виявили під льодовиками на південному полюсі Марса мережу солоних озер. Дане відкриття може пролити світло на історію клімату планети і можливість існування на Марсі життя, говориться в статті, опублікованій в журналі Nature Astronomy.

Відзначимо, що ці ж фахівці виявили одну схожу водойму на Марсі два роки тому. Нову знахідку астрономи зробили завдяки радару MARSIS, встановленому на дослідницькій станції Mars Express, яка працює на орбіті Червоної планети, збираючи всю інформацію про неї.

Багато вчених вважають, що в перші епохи свого існування Марс був дуже схожий на Землю: у нього була густа атмосфера, океани з води, а також м’який клімат. Планета підходила для зародження життя. Проте подібні умови існували на Марсі недовго, близько мільярда років після його формування. На початку Гесперійського періоду (близько 3,6 мільярда років тому) він перетворився на мляву пустелю. Майже вся атмосфера планети і запаси води на ній перетворилися в запаси льоду або зникли в космос.