В Антарктиді виявили кістки гігантських птахів

Вчені з Каліфорнійського університету в Берклі (США) ідентифікували останки доісторичних істот, знайдені в Антарктиді ще в 1980-х роках. Виявилося, що вони належали древнім гігантським птахам – пелагорнісам, повідомляє Scientific Reports.

Розмах крил цих істот досягав шести метрів – удвічі більше, ніж у альбатросів. Вони «панували» в небі над океанами протягом 60 мільйонів років.

Ранім скам’янілостям пелагорнісів близько 62 мільйонів років, і в той час їх розмір був порівняно невеликим. Але вже через 12 мільйонів років вони перетворилися в справжніх гігантів.

Вчені прийшли до висновку, що ці птахи еволюціонували майже відразу після того, як життя стало відновлюватися після масового вимирання. Нагадаємо, 66 мільйонів років в Землю врізався астероїд, який поклав кінець епосі динозаврів.

Дослідивши знайдені в Антарктиді останки, вчені визначили, що фрагменту лапи 50 мільйонів років, а частині щелепи – 40 млн. Пелагорніс також відомі як «лжезубі». У них не було справжніх зубів, але на щелепах були схожі на них кісткові виступи, вкриті кератином. Розмір збереженого виступу становив три сантиметри, а сам череп повинен був досягати двометрової довжини.

«Екстремальні, гігантські розміри цих вимерлих птахів не мають собі рівних в океанських місцепроживаннях», – зазначили автори наукової автори.

Останні відомі пелагорніси жили 2,5 мільйона років тому. Тоді клімат Землі став поступово змінюватися в бік похолодання, почалися льодовикові періоди. Антарктида з теплого і вкритого зеленню континенту перетворилася в крижану пустелю. Ймовірно, це і призвело до вимирання гігантських птахів.