У космосі знайшли об’єкт, який спростовує закони фізики

Вчені Амстердамського університету (Нідерланди) виявили унікальну нейтронну зірку, яка виділяє релятивістські струмені плазми незважаючи на те, що вона володіє дуже сильним магнітним полем.

Відповідно до сучасних теоретичних моделей, джети можуть виникати у зірок з більш слабким магнітним полем. Про це повідомляє Лента.ру з посиланням на Science Alert.

Нейтронна зірка знаходиться в складі подвійної системи Swift J0243.6 + 6124, віддаленої від Землі на 24 тисячі світлових років. Речовина від більшої зірки, що знаходиться поруч з компактним об’єктом, перетікає на останній, утворюючи аккреційний диск. З полюсів нейтронної зірки викидаються струмені іонізованих частинок, що досягають близькосвітлових швидкостей.

Джети були виявлені у багатьох об’єктів, що поглинають речовину компаньйона, включаючи чорні діри, білі карлики і інші нейтронні зірки. У той же час вони не спостерігалися у зірок з потужним магнітним полем, і вважалося, що воно перешкоджає утворенню струменів.

Вчені зафіксували радіовипромінювання від Swift J0243.6 + 6124, що вказувало на існування джетів, які слабкіші за відомі аналоги приблизно в 100 разів. У той же час магнітне поле нейтронної зірки в 10 трильйонів разів сильніше, ніж у Сонця. Це спростовує гіпотезу про магнітне придушення релятивістських струменів, згідно з яким сильне поле відштовхує диск. Останній повинен знаходитися в достатній близькості від нейтронної зірки, щоб джет міг утворитися. Вчені вважають, що в разі Swift J0243.6 + 6124 струмені формуються через велику кількість обертальної енергії диска, проте це припущення належить перевірити.