Радіотелескоп вперше зафіксував «надпланету»

Астрономи вперше виявили холодний коричневий карлик за допомогою радіотелескопу. Ці об’єкти також називають «надпланетами» або «невдалими зірками», повідомляє Astrophysical Journal Letters.

Маса коричневих карликів в 15-75 разів перевищує масу Юпітера. Але, не зважаючи на свій розмір, вони не здатні, як зірки, підтримувати ядерний синтез водню в гелій і випускати видиме світіння.

Цей коричневий карлик, класифікований під позначенням BDR J1750 + 3809 названий Елегастом, став першим об’єктом, виявленим за допомогою радіоспостережень.

Хоча в коричневих карликів не відбуваються термоядерні реакції, вони здатні прискорювати заряджені частинки, такі як електрони, і виробляти випромінювання: радіохвилі і полярні сяйва. Раніше такі об’єкти виявляли за допомогою інфрачервоної зйомки неба.

Нове дослідження показало, що радіотелескопи здатні фіксувати «суперпланети», які дуже холодні, щоб проявитися в інфрачервоному діапазоні. В майбутньому таким чином можна буде шукати, наприклад, блукаючі гігантські екзопланети.

«Ця робота відкриває абсолютно новий метод пошуку найхолодніших об’єктів», – підкреслили автори.