Вчені: Новий сонячний цикл може стати найбурхливішим за всю історію

Вчені з Національного центру атмосферних досліджень США зробили прогноз на майбутній цикл активності Сонця. Вони прийшли до висновку, що він може стати одним з найбільш насичених за весь час спостережень, повідомляє Science Alert.

Відомо, що рівні активності Сонця дуже мінливі і пов’язані з його магнітним полем. Кожні 11 років полюси Сонця міняються місцями, південь стає північчю, а північ – півднем. Вчені встановили, що полюса перемикаються, коли магнітне поле є найбільш слабким.

Цей період називають сонячним мінімумом, оскільки на зірці з’являється найменше плям. Коли полюси міняються місцями, активність починає рости, досягає піку і знову падає, потім все повторюється заново.

Останній сонячний мінімум припав на грудень 2019 року. Після цього почався 25-й (з тих пір, як почалися регулярні спостереження) сонячний цикл.

За прогнозами NASA і NOAA, пік настане в липні 2025 року та буде супроводжуватися 115 сонячними плямами. Але автори нової наукової роботи прийшли до інших висновків. На їхню думку, плям може бути більше 200.

Вчені простежили за повним 22-річним циклом активності Сонця і виявили спалахи екстремального ультрафіолетового світла. Протягом 20 років вони рухалися від полюсів до екватора і зустрічалися в центрі.

Рух цих спалахів в середніх широтах в цілому співпадав з сонячною активністю. На думку дослідників, вони пов’язані зі «смугами» магнітних полів, які «обволікають» Сонце, приблизно кожні 11 років поширюючись від полюсів до екватора.

Вони мають протилежну полярність, і їх «зустрічі» знаменують кінець сонячного магнітного циклу і початок наступного. Вчені звернули увагу, що ці цикли не однакові за часом.

Іноді вони сповільнюються, і чим більше часу проходить між «зустріччю» магнітних полів, тим слабшим видається наступний сонячний максимум. Найдовший цикл тривав близько 15 років, і за ним послідував пік сонячної активності з усього 82 спалахами (знаменитий «дальтоновський» мінімум).

За більш короткими сонячними циклами, що становлять менше 11 років, слідують максимуми з піками значно вище 200 сонячних плям. Двадцять четвертий сонячний цикл був дуже коротким, близько 10 років. Якщо теорія вчених вірна, за ним може послідувати потужний «сплеск» сонячних плям.