У Китаї знайшли 1800-річний мавзолей імператора

Китайські археологи під час проведення вишукувальних робіт в провінції Хенань, в центрі країни, виявили древній артефакт, який допоміг ідентифікувати місцезнаходження мавзолею імператора Лю Чжи з династії Східна Хань (25-220 рр. нашої ери).

Як повідомляє China.org.cn, археологи вивчали руїни, розташовані біля села Байцаопо, район Ібінь. Це містечко входить до складу міста Лоян, який в давнину був однією зі столиць Китаю.

Руїни невідомої споруди були виявлені ще кілька років тому, проте до останнього часу ідентифікувати їх не вдавалося. Зробити це допомогла нова знахідка. При проведенні розкопок археологи виявили цілу кам’яну посудину тазоподібної форми висотою 25 см і діаметром 80 см.

На його стінках були вигравірувані ієрогліфи. Вчені розшифрували цей напис і встановили, що артефакт був виготовлений в третій рік правління Гуанхе, тобто в 180 році нашої ери.

Ван Сяньци, молодший науковий співробітник Дослідницького інституту культурних реліквій та археології міста Лоян, пояснив, що Гуанхе – це титул Лю Хуна, наступника імператора Лю Чжи. На думку вчених, кам’яна посудина була виготовлена, коли Лю Хун будував мавзолей для Лю Чжи.

За словами Вана, нова знахідка узгоджується з даними письмових джерел, вивчених раніше. Все вкупі дає дослідникам впевненість в тому, що знайдена споруда – це мавзолей імператора Лю Чжи.

Згідно з історичними записами, цей правитель був похований на південний схід від Лояна. У той період часу це місто було столицею династії Східна Хань. До сих пір у вчених не було жодного археологічного свідчення, яке дозволило б з точністю ідентифікувати гробницю.

Схоже, тепер такий доказ з’явилося. На думку Ван Сяньци, знайдений артефакт був виготовлений саме під час будівництва мавзолею Лю Чжи. Це відкриття має велике значення для вивчення практики поховань імператорів династії Східна Хань.

До слова, в останні роки в районі села Байцаопо вчені неодноразово знаходили руїни древніх споруд, які налічують тисячі років, колодязів, доріг і навіть дренажних каналів.