Шведські вчені зробили відкриття, яке може перевернути сучасну енергетику

Сучасні фотокаталізатори і фотоелементи найчастіше не обходяться без комплексних сполук металів. Вони дозволяють пристроям поглинати сонячні промені і витягувати сонячну енергію. Однак більшість методик покладається на з’єднання рідкісних і дорогих елементів – рутенію, осмію або іридію.

Альтернативу благородним металам знайшли вчені з Лундського університету (Швеція). В ході експериментів вони отримали молекулу заліза, яка завдяки своїй структурі ефективно замінює дорожчі аналоги.

Отримана молекула здатна захоплювати і утримувати сонячну енергію протягом досить тривалого часу, щоб вступати в реакцію з іншою молекулою.

Дослідникам також вдалося продовжити світіння молекули так, що процес вперше можна було спостерігати неозброєним оком при кімнатній температурі.

«Наше відкриття доводить, що рідкісні метали можна замінити залізом, яким наповнена земна кора і яке обходиться дешево», – зазначив керівник дослідження професор Кеннет Вернмарк.

Як відзначають автори, запаси заліза в земній корі складають майже 6%, що робить метал одним з найдоступніших і поширених на планеті.

Результати дослідження опублікували в журналі Science. Шведські хіміки визнають, що не очікували зробити прорив так скоро. На розробку методики пішло близько п’яти років, хоча передбачалося, що на це буде потрібно як мінімум десятиліття.