Вчені зробили знахідку, яка здатна змінити уявлення про минуле Землі

Вчені з Інституту нафтогазової геології і геофізики виявили сліди існування теплолюбних рослин в Арктиці.

Знахідка виявилася на острові Сардах. Відбитки листя платана, бука, верби і магнолії – раніше тут знаходили лише сліди хвойних дерев і плоди американського сірого горіха. Викопні рештки теплолюбних рослин ще ніколи не знаходили так далеко за Полярним колом.

Відкриття вчених унікальне ще й тим, що викопні останки належать до раннього і середнього міоцену. Це період часу від 1,5 до 23 мільйонів років тому. Раніше сліди субтропічних лісів знаходили тільки у відкладеннях віком 55-65 мільйонів років.

Вчені здивовані, що в не настільки давній за геологічними мірками час така теплолюбна рослинність була поширена в таких високих широтах.

«Потрібно точніше визначити вік порід, що містять унікальні знахідки, і зрозуміти, чому рослинність такого типу була поширена в таких високих широтах», – говорить Леонід Хазін, один з авторів відкриття. Подальші дослідження на острові дозволять вченим переглянути теорії з приводу того, як змінювався земний клімат.