Укрзалізниця показала плацкарт майбутнього, проїзд в якому дорожчий аніж в старому купе

Український плацкарт оновлюється, хоч і повільно. В Укрзалізниці показали, якими повинні бути сучасні плацкартні вагони в Україні.

Керівництво державної компанії проінспектувало один зі «зразкових» вагонів після ремонту. Зовнішній вигляд і технічне оснащення оновленого плацкарта вражають. Зважаючи на все, подорожувати в таких вагонах буде дійсно комфортно.

В оновлених вагонах встановлена ​​система відеоспостереження, і, звичайно ж, повністю замінена концепція інтер’єру в цілому.

Мало того, що в ході ремонту були замінені спальні місця, столики, вікна і обшивка. У вагонах з’явилися «високотехнологічні» санвузли. Купе оснастили роз’ємами з USB-розетками та світлодіодними світильниками.

З-під ніг у пасажирів прибрали класичні килимові доріжки, повністю замінили систему кондиціонування. У вагоні будуть кавоварка і холодильник.

Поїзд з таких вагонів вже возить пасажирів до Маріуполя. До кінця року обіцяють випустити на той самий маршрут ще один склад.

Коштує таке задоволення немало – більше 10 млн. гривень вкладень в один вагон. Але в керівництві Укрзалізниці підрахували, що такий ремонт – в два рази дешевший, ніж будівництво нового вагону. При цьому за якістю оновлені вагони не поступаються новим. Правда, їх «термін придатності» куди нижчий – 14 років. Це приблизно в два рази менше, ніж термін експлуатації нового вагону.

Всі роботи по модернізації виконані в депо «Каховка». Майже всі комплектуючі – вітчизняні. Так компанія реалізує програму імпортозаміщення.

У всій цій бочці меду, проте, є і пара ложок дьогтю. Перша: відремонтовано за новими зразками поки тільки три вагони. В цьому і минулому році Укрзалізниця провела капітально-відновлювальний ремонт 134 вагонів. Однак в експлуатації перебувають 1,2 тисячі плацкартних вагонів, що потребують ремонту або заміни. Загалом експлуатується 2864 вагона, їх середній вік становить 32 роки при нормативному 28 років.

Якщо компанія буде ремонтувати вагони такими темпами, то на повну модернізацію підуть десятиліття.

Друга «ложка дьогтю» – вартість проїзду в нових вагонах. На поточний момент проїзд в плацкарті нового зразка обійдеться дорожче, ніж проїзд в купе старого зразка по тому ж напрямку. Загалом ціни різняться в більш ніж два рази.

Джерело





ІНШІ НОВИНИ