Digital стратегія – це довгостроковий, заснований на поточній зовнішній ринковій ситуації і активності конкурентів, план маркетингових активностей в Діджитал середовищі, що включає в себе:
- Аналіз ринку клієнта в digital-середовищі за розміром і часткою
- Аналіз клієнтської подорожі і поведінки
- Аналіз продукту і можливих маркетингових меседжів
- Аналіз каналів донесення меседжів до споживачів
- Аналіз необхідних ресурсів (бюджети, HR, KPI)
- Аналіз фінансових показників (unit-економіка, конверсії воронок і ін.)
Стратегія може грунтуватися тільки на даних і результатах досліджень, а не на думці окремих експертів, тому успішна цифрова стратегія завжди будується на основі даних. Джерелами даних для побудови стратегії digital маркетингу можуть бути:
- Дослідження обсягу ринку і частки основних гравців
- Дослідження способів залучення трафіку конкурентів
- Дослідження клієнтської подорожі в digital-каналах
- Дослідження меседжів для різних груп цільової аудиторії
- Дослідження воронок конверсії конкурентів
Для різних ринкових ситуацій і завдань маркетингу існує безліч видів діджитал стратегій, які агентства використовують в своїй роботі. Детальніше про це ви можете дізнатися на сайті https://iprospect.com.ua/marketing-strategy/. Наприклад, компанії часто виконують наступні завдання:
- Інформування цільової аудиторії засобами digital-маркетингу про новий продукт і підвищення brand awareness, а також ємності самого ринку.
- Утримання unit-економіки залучення клієнта (замовлення, ліда та ін.) В встановлених межах при масштабуванні попиту на ринку.
- Підвищення економічної ефективності існуючої моделі залучення клієнтів в digital і поліпшення unit-економіки замовлення при бюджетуванні маркетингу.
Звичайно, digital стратегія – це частина загальної маркетингової стратегії розвитку компанії, оскільки діджитал сам по собі не може бути ізольований від загальної маркетингової бази, наприклад клієнтської подорожі в оффлайн-середовищі, варіантів комунікації цінності продукту, цінової політики та unit-економіки і іншого.
Основою розробки стратегії digital маркетингу є глибоке розуміння структури та цілей бізнесу клієнта, а також характеристик споживачів його товару або послуги.
В ході робіт над Діджитал-стратегією визначаються:
- актуальний “біль” клієнтів для створення працюючих меседжів;
- унікальні переваги продукту для комунікації зі споживачем;
- демографічний і соціальний портрет цільової аудиторії продукту;
- базові метрики для вимірювання ефективності та матриця KPI для проекту;
- набір цифрових каналів для доставки меседжів споживачам;
- тактики розміщень і біддінгу для оптимізації unit-економіки бізнесу;
- інструменти аналізу ефективності та технології відстеження.