Всі сучасні вантажівки КАМАЗ оснащуються гальмівною системою з пневмоприводом. Гальмівна камера в даному випадку виступає в якості механізму, який виробляє потужність, необхідну для розжимання колодок всередині гальмівного барабана колеса. Але, слід пам’ятати, що гальмівна система не здатна реалізовувати запасну і стояночну гальмівну систему, для цього необхідно використовувати пружинний енергоакумулятор (ЕА), який можна придбати за посиланням https://kam-teh.com.ua/energoakkumulyatory-kamaz.
Енергоеккумулятор – це спеціальний пристрій, який забезпечує запас енергією для роботи гальм автомобіля без постійного джерела стисненого повітря.
Таким чином, ЕА є важливим механізмом для управління автомобілем і Вашої безпеки.
Пропонуємо Вам ознайомитись з більш детально з класифікацією ЕА і його будовою.
Перш за все треба сказати, що на всіх вантажівках КАМАЗ гальмівні камери об’єднані в одну систему з ЕА. Дана конструкція забезпечує більш простий і надійний привід колісних гальмівних механізмів, і звичайно ж зменшує вартість вузлів.
Влаштований енергоакумулятор просто: металевий корпус циліндричної форми, в нижній частині – потужна кручена пружина, яка несе на собі циліндричний поршень. На поршні встановлено штовхач, в якому зі зворотної сторони (в задній стінці енергоакумулятора) знаходиться гвинт аварійного розгальмовування і його гайка. Такий гвинт дозволяє зняти автомобіль з гальма стоянки за відсутності подачі стисненого повітря. В обох камерах ЕА (надпоршневій і підпоршневій) передбачені штуцери.
Енергоакумулятор за допомогою болтів або перехідного фланця змонтований на гальмівний камері так, що штовхач поршня розташовується навпроти отвору в задній стінці камери. Також дренажною трубкою між собою з’єднані штуцери у верхній порожнині ТК і підпоршневій порожнини ЕА. Через дану трубку здійснюється випуск повітря в атмосферу при стисненні пружини.
Також слід розрізняти вузли по типу з’єднання енергоакумулятора і гальмівної камери:
- Стандартні циліндричні – з’єднання здійснюється болтами, пропущеними через отвори у фланцях на корпусах гальмівної камери і енергоакумулятора;
- Сучасні «матрьошки» – з’єднання здійснюється за допомогою перехідного фланця, який з’єднаний з деталями за допомогою хомутів.
Незалежно від конструкції функціонують енергоакумулятори з гальмівними камерами однаково.
При роботі основної гальмівної системи бере участь тільки гальмівна камера, а при роботі «ручника» беруть участь обидва вузли.
Іноді водії вантажного автотранспорту можуть зіткнутися (або вже стикалися) з такою ситуацією, коли шток гальмівної камери висувається недостатньо, щоб можна було надійно притиснути гальмівні колодки. Тоді вмикається запасна гальмівна система, коли з енергоакумулятора спускається деяка кількість повітря, пружина піднімається і штовхачем додатково виштовхує шток гальмівної камери. Також енергоакумулятори автоматично здійснюють аварійне гальмування автомобіля при втраті герметичності пневмосистеми і неможливості нормального управління гальмами. Тим самим ЕА допомагає впоратися з керуванням автомобіля до усунення несправності.