Для нормальної конкуренції будь-якої компанії потрібен відмінно функціонуючий сайт, де є нові функції, технології, актуальний контент. Але тут виникає проблема: не завжди у компаній є можливість знайти професійного розробника, який зможе створити сайт. Далі поговоримо про те, як це краще і вигідніше зробити.
Визначтеся, для чого потрібен сайт
Щоб обрати відрядника для створення веб сайту, спершу потрібно визначитися із завданнями, які новий сайт повинен вирішувати.
Основна мета будь-якого сайту – отримання і зростання прибутку. Він повинен вирішувати конкретні завдання, наприклад, виводити бізнес в онлайн, щоб отримувати клієнтів з Інтернету; охоплювати інші регіони, щоб залучати нових партнерів, розповідати про переваги співпраці. Крім того, сторінка повинна мати відповідне оформлення і дизайн.
Виходячи з цих завдань і типу бізнесу, можна підібрати функціонал. Наприклад, продаєте товари — потрібен інтернет-магазин з особистим кабінетом, каталог зі зручними фільтрами, система онлайн-оплати.
Визначтеся з фінансуванням
Для ведення бізнесу в Інтернеті недостатньо просто зробити сайт. У вас є конкуренти. Покупці серед безлічі пропозицій виберуть ресурс, на якому передбачена зручна навігація і є вся актуальна інформація. Щоб ваш сайт був саме таким, а ще добре, щоб люди могли знайти його в пошуку Яндекс і Google за ключовими запитами, потрібно постійно його доопрацьовувати, усувати помилки, оновлювати контент. Одним словом, забезпечувати технічною підтримкою і супроводом.
Можна звернутися до агентств повного циклу, які зроблять веб-ресурс під ключ і будуть займатися його супроводом. Такий варіант спочатку вимагає більшого бюджету, але в підсумку ви заощадите. Подумайте, скільки вам знадобиться часу, щоб розібратися з усіма тонкощами просування і підтримки. Або порахуйте, скільки ваш IT-відділ витратить часу на супровід, доопрацювання та оновлення, виправлення помилок.
Фахівці радять працювати з агентствами. У них зорієнтують по бюджету, запропонують різні рішення, підберуть CMS і зроблять все під ключ. Крім того, Вашим сайтом будуть займатися кілька людей, кожен з яких — фахівець у своїй ніші; роботу агентства легше контролювати — зазвичай студії самі пропонують різні CMS, кілька макетів, доопрацювання.
Фрілансери беруть дешевше, але не зможуть запропонувати якість, порівнянне з якістю роботи студії. Звертатися в агентство дорожче, але ви укладаєте з компанією договір і отримуєте хоч якісь гарантії. Якщо хочете сайт зі складним функціоналом — звертайтеся до досвідченої команди.
Сьогодні в малому бізнесі дуже популярна розробка сайтів в агентствах на стандартних CMS-шаблонах. Є готові рішення для певного бізнесу, в яких вже реалізований і протестований весь необхідний функціонал.
Де шукати розробника сайту
Якщо визначилися, який сайт потрібен, можете вибирати відрядника для створення сайту. Пропонується кілька способів:
- На сайтах конкурентів. Якщо вам подобається веб-ресурс конкурента, подивіться, чи немає на ньому інформації про розробника: часто агентства залишають свій логотип.
- На тендерах. Можна запросити студії взяти участь в тендері, розіславши запрошення вподобаним агентством.
- Через пошукову систему. Введіть фразу “замовити розробку сайту” і отримаєте купу оголошень і кілька сторінок органічної видачі.
- Через знайомих. Попросіть їх розповісти, у кого вони замовляли сайт, або напишіть пост в соціальних мережах.
- Якщо вирішили звернутися до фрілансера, попросіть знайомих порекомендувати хороших виконавців, використовуйте пошукові системи або скористайтеся Фріланс-майданчиками типу Fl, Freelance, Kwork. Там можна знайти початківці або невеликі студії.
Оцініть розробників
Створіть таблицю і внесіть в неї обраних розробників сайту, зробіть стовпці для того, щоб порівняти їх за важливими параметрами. Вивчіть їх портфоліо, сайт розробника, відгуки, досягнення, оцініть позиціонування. Вже потім поспілкуйтеся з кожним – запишіть відповіді, компетентність, число запропонованих рішень, бажання зануритися в завдання і допомогти. Запитайте про вартість. Коли будете перевіряти виконавців, просто заносите дані в таблицю.
Вибирайте кращого
Коли ви поспілкувалися з потенційними кандидатами та заповнили таблицю, порівняйте всіх виконавців. Вибирайте того, хто набрав найбільше плюсів, або того, у кого прийнятне співвідношення озвученої вартості розробки та кількості плюсів.
Після вибору тісно поспілкуйтеся з розробником за проектом, відвідайте офіс компанії. Це сильно підвищує рівень відповідальності розробника.
Після спілкування з командою, складання технічного завдання вам розрахують точну вартість розробки. Далі потрібно затвердити кошторис, підписати договір і контролювати хід роботи: погоджувати дизайн, спостерігати за розробкою та управляти наповненням контенту. Якщо щось піде не так, завжди зможете швидко відреагувати та внести свої правки.
Варто пам’ятати, що кожен спосіб сам по собі не дає гарантії, що ви виберете професіонала. Тому поєднуйте всі способи та домовляйтеся спочатку на невелике завдання, щоб оцінити компетентність нового підрядника.