Вибір веб-розробника сьогодні – не легке завдання. Десятки веб-студій в Києві, сотні в Україні пропонують свої послуги, заманюючи клієнтів цінами і різними послугами, обрамлені красивими заголовками і закликами до дії. Щоб вибрати фірму для створення сайту, потенційний клієнт змушений витрачати свій час на перегляд сайтів, прочитання відгуків, аналіз цінової політики. Але і це не є гарантом того, що вибір впаде на професійного виконавця, замовивши сайт у якого, клієнт залишиться задоволеним. Великою популярністю в Києві користується Digital агенція Brights, яка пропонує послуги по розробці сайтів. Тому, якщо ви шукаєте професіонального розробника саме в столиці, рекомендуємо звернутися саме до них. А в даній статті ми розповімо вам про те, як вибрати веб-студію для створення сайту і залишитися задоволеним результатом? Поговоримо про це в статті.
ЧОМУ ВИБРАТИ ВЕБ-СТУДІЮ З РОЗРОБКИ САЙТУ ТАК ПРОБЛЕМАТИЧНО?
Кожен програміст вважає своїм обов’язком пропонувати професійні послуги з розробки веб-сайтів. Кожна молода починаюча студія вважає себе вже фахівцем і пропонує послуги за чималі гроші. Кожна третя веб-студія вважає, що вона доросла до digital-агентства і має повне право підвищити свою цінову політику, вписавши до переліку своїх послуг пару-трійку нових.
Будемо об’єктивні. Далеко не всі на IT-ринку дійсно професіонали. В цьому і полягає основна проблема для потенційного замовника. На словах кожна компанія “гладко стелить”, обіцяючи золоті гори у вигляді крутого веб-проекту. А на ділі виходить, що проект виходить сирим або недопрацьованим, з великою кількістю помилок, які безпосередньо негативно впливають на конверсію сайту. Ось приклад того, які бувають помилки при створенні сайту.
Наступний результат очевидний. Клієнт розчарований, його бізнес простоює, гроші витрачені і є необхідність повторних витрат на доопрацювання сайту. Щоб цього уникнути ми рекомендуємо скористатися порадами, які вам підкажуть на що необхідно звертати увагу при виборі веб-розробника.
8 ПОРАД ЯК ВИБРАТИ ПІДРЯДНИКА ДЛЯ СТВОРЕННЯ САЙТУ
Нижче наведемо 10 найбільш ключових факторів, які слід проаналізувати при виборі підрядника.
ВЛАСНИЙ САЙТ
Веб-студія без власного сайту – швець без чобіт. Сьогодні до цих пір існують фірми, які розміщують оголошення про свої послуги на безкоштовних дошках оголошень, на стовпах, білбордах із зазначенням лише контактного номера телефону та адреси електронної пошти. Власний веб-сайт компанії – це її обличчя, за яким вже можна судити про можливості та професіоналізм. Тому якщо у розробника немає власного сайту, то і зв’язуватися з ним не варто.
Якщо ж сайт є, то слід проаналізувати його функціонал, дизайн, портфоліо з прикладами робіт, наявність блогу, якість контенту. Все це стає прикладом, що свідчить про можливості розробника.
НАЯВНІСТЬ ОФІСУ
Половина веб-студій не має свого офісу. Це факт. Але при виникненні будь-якої конфліктної ситуації або при появі питань куди ви, як клієнт, будете звертатися? Якщо веб-студія розуміє, що в ситуації правда на вашому боці, то, найімовірніше, її представники не будуть відповідати на дзвінки, листи і СМС. Наявність офісу для гарної веб-студії є обов’язковим. Це не тільки гарантія того, що ви зможете при необхідності зустрітися з менеджером для обговорення питань, а й свідчення того, що у компанії досить високий рівень, раз у неї є можливість утримувати офіс.
РОБОТА ЗА ДОГОВОРОМ
Професійні веб-студії зобов’язані працювати за договором. Договір несе юридичну силу і є основним документом, з яким можна звернутися в суд при виникненні конфліктних ситуацій. У договорі обов’язково повинні бути прописані умови співпраці, зобов’язання виконавця і замовника, терміни розробки сайту і його вартість, умови роботи при утворенні форс-мажорних обставин, умови оплати (розмір передоплати і післяоплати).
Співпраця “на чесному слові” триває недовго – до виникнення перших проблем. Якщо веб-студія працює без договору, фірма не зареєстрована юридично, то це говорить про те, що з більшою ймовірністю при появі конфліктних ситуацій замовник залишиться в програші.
СКЛАДАННЯ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ
Технічне завдання на розробку сайту – документ, на якому ґрунтується розробка сайту. У ньому вказуються абсолютно всі технічні вимоги до роботи розробників: семантика, структура, дизайн, функціонал, контент. Кожен пункт детально описується, щоб мінімізувати можливі помилки в роботі. Складно уявити яким буде результат, якщо технічне завдання не складене.
ТЗ детально обговорюється з клієнтом, все повинно узгоджуватися і підписуватися після того, як замовника зазначена в документі інформація влаштовує. Без складання цього документа ймовірність отримання недопрацьованого проекту стрімко наближається до 100%.
ПЕРСОНАЛ ВЕБ-СТУДІЇ
У професійній компанії по веб-розробках апріорі не може працювати 2-3 людини, які виконують роботу за 6. Слід переконатися, що у фірмі працює:
- Менеджер проекту. Людина, який буде вести ваш проект, відповідати на ваші запитання, контролювати роботу розробників;
- Інтернет маркетолог. Людина, яка займається рекламою і просуванням сайтів, виконує аналітику, відповідає за оптимізацію сайту і його сторінок;
- Дизайнер. Спеціаліст, який розробляє дизайн сайтів. Важливо, щоб дизайн завжди розроблявся з нуля, а не викачувати з безкоштовних сервісів або купувався за копійки з платних;
- Верстальник. Людина, яка верстає сайт, підключає його до CMS, відповідає за адаптивність, кроссбраузерність сайту;
- Копірайтер. Спеціаліст, який відповідає за контент сайту;
- Тестувальник. Людина, яка тестує сайт після закінчення розробки на наявність різних помилок.
Кожен фахівець повинен виконувати тільки свою основну роботу. Це гарантує мінімізацію помилок і здачу проекту в термін.
ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНОГО ПО
Програмне забезпечення постійно оновлюється, виходять нові програми, за допомогою яких вдається зробити сайт більш сучасним, зручним. Наприклад, Джумла вже вважається застарілим, хоча ще зовсім недавно практично всі розробники його використовували. На заміну цієї CMS прийшов MODX, більш функціональний і зручний в адмініструванні. Також до популярних можна віднести Opencart, WP, Bitrix, Magento.
КОМПЛЕКС ПОСЛУГ ВЕБ-СТУДІЇ
Існують веб-студії, що спеціалізуються виключно на одній послузі. Наприклад, розробка дизайну або реклама сайту. У такі компанії краще звертатися тільки в тих випадках, коли необхідний конкретний вид робіт.
При бажанні замовити створення сайту краще вибирати web-студію, яка пропонує комплекс послуг. Такі фірми, як правило, займаються розробкою сайту, написанням контенту, рекламою і просуванням, технічною підтримкою. А також виконують супутні послуги. Наприклад, SEO-аналіз сайту, розробка логотипу, брендинг/ребрендинг, редизайн, підбір і оренда домену, хостингу та інше. Подібні веб-студії виконують роботу під ключ, що дуже зручно для клієнта.
РЕПУТАЦІЯ КОМПАНІЇ
На тематичних сайтах і форумах завжди знайдеться обговорення веб-студії, яка вас цікавить. Важливо прочитати відгуки про фірму, склавши об’єктивне враження про неї. Також про репутацію свідчать компанії, які вже співпрацювали з веб-студією. Як правило, виконавець завжди пишається ними і демонструє їх логотипи на своєму сайті. Дуже добре, якщо ви знайдете відео відгуки від вдячних клієнтів, які неможливо підробити. Відомо, що в боротьбі компанії-конкуренти спеціально залишають негативні відгуки, намагаючись дістати більше клієнтів.
ЯК ВИБРАТИ ПІДРЯДНИКА НА СТВОРЕННЯ САЙТУ?
Перед тим як дати згоду на співпрацю з веб-студією, проведіть невеликий аналіз компанії по всім вищевказаним чинникам. Не забувайте враховувати питання ціни – професійні виконавці ніколи не будуть працювати за копійки. Проаналізуйте ціноутворення на послуги в вашому місті і виберіть компанію, яка пропонує ряд послуг за середньою вартістю. Не поспішайте з вибором, спілкуйтеся з менеджерами веб-студій, щоб в подальшому вибрати розробника, який повністю задовольнить ваші запити.