Розсекречено імена власників виявленої в Іспанії картини Караваджо, яку оцінюють в 200 млн. євро

Як ми розповідали, близько двох тижнів тому на світовому ринку старовинного живопису сталася сенсація. У Мадриді зняли з аукціону полотно «Терновий вінець» зі стартовою ціною €1,5 тис. з майстерні іспанського художника 17-го століття Хосе де Рібера в зв’язку з припущенням, що картина насправді написана Караваджо. Через кілька днів виявилося, що пропозиції про продаж картини почали надходити в мадридський аукціонний будинок Casa Ansorena вже з 18-го березня, коли відкрилася передаукціонна виставка. Антиквар Ніколас Кортес, який з самого початку не був згоден з заявленим в каталозі твердженням, що картина «Терновий вінець» вийшла з майстерні Рібери, побачивши картину на виставці, запропонував за неї €1,5 млн. Однак після нього два італійських антиквара «перебили »його своїми пропозиціями, відповідно, €3 млн. і €6 млн., а потім пул дилерів підняв ставки до більш, ніж €23 млн. І якби не втрутилося міністерство культури Іспанії, яке заборонило аукціонний продаж, картину б просто купили і швидко вивезли з країни, щоб продати на міжнародному ринку, де вона, за умови підтвердження авторства Караваджо, коштувала б, за оцінками експертів, до €200 млн.

При цьому міністерство культури Іспанії ще й зобов’язало аукціонний будинок назвати імена власників картини, які виставили на аукціон. Але тут нової сенсації, як не так давно з картиною XIII-го століття «Осміяння Христа» флорентійського майстра Чімабуе, проданої на аукціоні за € 24 млн., не сталося. У тому випадку фахівець з антикваріату з’явився в будинку, де картина висіла в коридорі між вітальнею і спальнею, тільки тому, що родичі відправляли господиню, літню француженку, в будинок для людей похилого віку, і запросили в її житло оцінювача, щоб він розібрався, що можна продати, а що просто викинути. Що ж стосується «Тернового вінця» передбачуваного Караваджо, то, як повідомляє іспанське видання El Pais, власниками картини виявилося сімейство Перес де Кастро, предок якого Еваріст Перес де Кастро, був одним з авторів іспанської конституції 1812 го року (так звана Кадіська конституція), а нинішній голова сім’ї Перес де Кастро Мендес очілює школу мистецтва і дизайну IADE. Так що в цьому разі по прислів’ю гроші йдуть до грошей.

Але, як бачимо, навіть глава школи мистецтва не зміг розпізнати в картині, яку, швидше за все, бачив вдома з дитинства (а, може, саме тому), пензль Караваджо. Якщо це так (остаточного підтвердження ще немає), на власників накладуть серйозні зобов’язання. Вони повинні будуть правильно зберігати картину, надавати для виставок і запитувати дозвіл на будь-який вид втручання в неї, в тому числі реставрацію. А в разі, якщо вони вирішать її продати, держава матиме право переважної покупки протягом двох місяців.

До того ж, як вважають експерти, якщо картину не дозволять вивезти з Іспанії, максимальна ціна, яку зможуть заплатити за неї місцеві колекціонери, складе €20-30 млн., а не € 150-200 млн., Як в Лондоні або Нью- Йорку. Але це все одно в 20000 разів більше, ніж первісна ціна €1,5 тис., з якою «Терновий вінець» був виставлений на аукціон.





ІНШІ НОВИНИ