Вибираємо з розумом: ресори для вантажівок

Ресора, як деталь, значно старша за свого основного носія – автомобіля в цілому і вантажівки зокрема. Елемент використовувався ще в гужових возах. З тих пір він не зазнав принципових змін. Ресора – різновид пружини, що являє собою конструкцію з пластин або пластини, які працюють на вигин. Природно, ресора володіє фізичними властивостями пружини. Але, на відміну від останньоъ, перевантаження ресори веде до її повного або часткового руйнування. Тому важливо правильно підібрати ресори для вантажних автомобілів, враховуючи конкретну модель машини. А зробити це можна на сайті https://www.forsaj.com.ua/katalog/ressori-i-listi-ressornie.

Зробити вибір не завжди просто, тому що вітчизняні та світові виробники випускають багато модельних лінійок автомобілів, розрахованих на переміщення вантажів різних видів і маси. Потрібно пам’ятати і про особливості вітчизняних доріг, яких десь може просто не бути. Тому потрібно враховувати умови експлуатації машини. Крім цього, варто приділити увагу розміщенню ресор щодо обмежувачів ходу і відбійників.

Вся суть в деталях

Ресори для вантажівок пропонуються малолистові, однолистові і багатолистові. На просторах нашиих доріг частіше використовуються авто з багатолистовими, передніми і заднім ресорами. Суть підкладки конструкції в тому, що найбільш навантажені ділянки зміцнюються додатковими листами. Ресора по всій довжині отримує рівномірне навантаження. Пристрій виходить жорсткий, листи ресори опиняються в рівних умовах, що вкрай важливо на поганих дорогах, і поступово зношуються. Під терті один об одного листів ресори вантажівка менше розгойдується. Сучасні відомі зарубіжні виробники пішли іншим шляхом, створюючи додаткові ресори або вдосконалюючи конструкцію опор. Якщо вибирати оптимальну ресорну конструкцію, то її поки немає, і питання залишається відкритим.

Ресори: особливості виробництва

У виробництві листів для ресор використовують гарячекатані з пружинної вуглецевої сталі. Подібний матеріал має достатню міцність, пружний і володіє хорошими характеристиками поверхні. Необхідна форма заготовці надається штампуванням (в разі великого виробництва) або рихтуванням. Майбутній виріб потребує термообробки, а також додаткового зміцнення поверхні. Можна використовувати, наприклад, дробо-струменеву обробку.

Поперечний перетин листа, як правило, вибирається трапецієподібний, кромки при цьому заокруглені. Досить популярні унікальні перетини, які розробили і спроектували фахівці різних виробників. Потрібно відзначити, що технічні досягнення і можливості останніх десятиліть перед виробниками ресор і проектувальниками відкривають нові горизонти. Але ця область все ж продовжує залишатися консервативною через масовість виробництва.

Особливості вибору: в чому секрет?

При підборі ресори, пневморессори, напівресор для якоїсь рідкісної або малосерійної версії вантажівки, випуск якої припинено, годі й знайти оригінальний варіант деталі. У цьому випадку не варто засмучуватися, навіть якщо необхідний терміновий ремонт. Фахівці автосервісу практично завжди підберуть гідний аналог. Жорсткість ресори для вантажних автомобілів залежить від ряду параметрів (кількості листів, їх геометрії). Ці закономірності використовувати на практиці без спеціальних знань непросто, але професіонал допоможе розібратися в цій проблемі. Після вдалого вирішення ситуації все ж потрібно спробувати відшукати оригінальні деталі.




НЕ ПРОПУСТИ



ІНШІ НОВИНИ