У Києві пасажирські перевезення незабаром будуть здійснюватися тільки за допомогою електронного квитка.
Ідея чиновників Київської міської державної адміністрації, аналоги якої реалізовані в ряді європейських міст, передбачає повний перехід на безготівкові форми оплати, відмову від кондукторів і посилення контролю за оплатою проїзду.
“Зараз система встановлюється на техніці “Київпастрансу”, де буде працювати в тестовому режимі. Як тільки пройдуть перші тестові випробування, ми будемо підключати приватників”, – відзначили в КМДА.
Передбачено кілька видів електронного квитка: разовий квиток, багаторазовий квиток, який можна регулярно поповнювати, проїзний на місяць (або інший термін) без обмеження кількості поїздок на один або кілька видів транспорту, проїзний на певну кількість поїздок, а також проїзний залежно від дальності поїздки.
Головним платіжним засобом після реформи стане транспортна картка, аналогічна тій, яку використовує Київський метрополітен – з лімітованим терміном дії і труднощами з поверненням грошей.
При цьому експерти прогнозують, що з запуском електронного квитка проїзд в київських маршрутках суттєво подорожчає, оскільки витрати на установку валідаторів в 1700 мікроавтобусах столиці ляжуть на плечі компаній-перевізників.
“Місяць тому перевізники вже заявляли, що у них собівартість перевезень – 10 грн. Натяк пролунав, і введення нового порядку може стати приводом для підвищення тарифу”, – резюмував експерт громадської компанії “Європатруль” В’ячеслав Коновалов.