Календарна зима скоро закінчиться, і пора задуматися про зміну шин на літні. Купити літні шини ви можете за посиланням https://rezina.cc/shiny?diametr_shina=r16&profil=55&season=letnie&shirina_shina=205, а у цій статті ми разом з Вами розберемося в основних аспектах вибору шин і дамо відповіді на поширені запитання.
Чи обов’язково взагалі міняти гуму?
Звичайно! Зимові шини взагалі не призначені для їзди влітку. Вони зроблені з м’якої гумової суміші, розрахованої на мінусову температуру. У теплу погоду використання таких м’яких шин може привести до поганої керованості автомобілем, збільшення гальмівного шляху і підвищеної витрати палива. А ще на зимових шинах швидше стирається протектор.
Літні шини виготовляються з більш твердої гумової суміші, яка розрахована на їзду при температурі вище +7°C. Коли температура нижча, вони не працюють так само ефективно. Тому в теплу пору року, коли ви сідаєте вранці за кермо, знаючи, що вночі було похолодання, не піддавайте гуму відразу великим навантаженням.
Розмір літніх шин такий самий, як і у зимових?
Так. Найчастіше це один і той же розмір, але деякі виробники пропонують два варіанти підходящої розмірності – літньої і зимової. Справа в тому, що у зимової гуми вищий протектор – через це здається, що і її розмір відрізняється. У будь-якому випадку потрібно встановлювати гуму тієї розмірності, яку радить виробник автомобіля. Якщо з якихось причин такої можливості немає, ви можете вибрати діаметр більше або менше, – але тільки в межах двох відсотків. Якщо шини підібрані взагалі неправильно, ви піддаєте себе небезпеці, а підвіску і ходову частину – підвищеному зносу.
На що впливає малюнок літніх шин? Який краще вибрати?
Якщо ви в основному їздите в регіонах, де випадає багато опадів, вибирайте направлений малюнок протектора – канавки, які розташовані буквою V від центру. Якщо вам доводиться їздити по дорогах без твердого покриття, вибирайте шини з великою відстанню між гумовими блоками і високим протектором. Якщо ж ви любите швидкість, то вибирайте малюнок з меншою кількістю горизонтальних канавок (ламелей) – це підвищує стабільність. За рахунок закруглених країв збільшується контакт з центральною поверхнею шини. Від малюнка протектора залежить не тільки впевнена їзда по калюжах, а й рівень шуму: чим меншою є висота протектора, тим тихіше їде автомобіль.
Чи можна використовувати стару гуму?
Залежить від того, наскільки давно вона там лежить. Одна з головних якостей гуми – еластичність, яку згодом шини втрачають. Гума починає тріскатися, гірше гальмує і непередбачувано поводиться в складних дорожніх умовах або під навантаженнями. Якщо шини стояли в гаражі вертикально, а не горизонтально і на них ще щось лежало зверху, це може зіпсувати їх геометрію вже безповоротно. Якщо таке трапилося з вашими шинами, пропонуємо переглянути акційні пропозиції на сайті https://rezina.cc/ та придбати для свого автомобіля нове взуття.
Як перевірити, чи сильно зносилася торішня гума?
Треба заміряти залишкову висоту протектора. За правилами вона не може бути нижче 1,6 міліметра, але на ділі якщо у вас залишилося десь 4 міліметри, то це означає, що шина зношена на 60% і ваші шанси встигнути загальмувати на мокрій дорозі не надто високі. Причому важливо вимірювати глибину протектора в різних місцях, тому що якщо ви раптом перекачували гуму, знос по центру буде вищим, ніж біля країв, а якщо недокачували – то навпаки. Якщо у вас зносилася тільки одна сторона, вам варто перевірити налаштування підвіски – там напевно є проблеми.
Під конкретну модель автомобіля потрібні конкретні шини?
Марки шин можуть бути різними, хоча деякі автовиробники рекомендують своїх партнерів, з якими пов’язані контрактами.
А чим відрізняються дешеві шини від дорогих?
Вони розрізняються якістю гумової суміші, її ударів і малюнком протектора. Від якості гумової суміші залежить зносостійкість шин і її еластичність. Якщо матеріал якісний, то шина прослужить довго. Ударостійкість визначається структурою корду всередині шини: якщо він м’який, але міцний, шина буде сприймати стійко ударні навантаження від ям, зберігаючи комфорт при їзді. При цьому у них не будуть з’являтися «грижі» на боковинах. При виборі гуми краще придивитися до новинок. Моделі шин, вже зняті з виробництва, можуть коштувати дешевше, але потім вам буде складно знайти заміну в разі форс-мажору: доведеться купувати вже не одне колесо, а два.