В Україні пропонують запровадити транспортний податок на вживані автомобілі

Транспортний податок – платіж у розмірі 25 000 гривень, який доводиться сплачувати щорічно автовласникам. Щоправда, зараз він стосується лише «елітних» легкових автомобілів віком до 5 років з середньоринковою вартістю більше за 1 396 126 грн.

Власники решти легкових та вантажних автомобілів, автобусів наразі не зобов’язані сплачувати транспортний податок, але це може змінитись. Пропозиція обкладати податком вживані автомобілі присутня в поправках до законопроекту №8487, який створювався для зміни правил імпорту автотранспорту. Однак, як бачимо, окрім ідей щодо зменшення податкового тиску, туди із поправками закралась пропозиція створити новий податок.

Які транспортні засоби пропонують обкласти транспортним податком?

Коротко – всі. Тобто автобуси, вантажівки та легкові авто, і навіть мотоцикли, з дати виробництва яких минуло більше 5 повних календарних років. Легкові «елітні» автомобілі обкладатимуться транспортним податком за дійсною «старою» схемою.

Також у тексті поправки є наступна інформація: «тимчасово, до 2024 року, не нараховувати транспортний податок на ТЗ старші 5 років, перша реєстрація яких відбулась до 1 січня 2019 року».

Як визначатиметься розмір транспортного податку?

Щоб дізнатись, скільки доведеться заплатити в рік за те, що у вас є автомобіль, доведеться скористатись такою формулою:

Податок = (Базова ставка) х (К двигуна) х (К віку) х (К екологічний)

Тепер розглянемо кожен окремий компонент формули.

Базова ставка становитиме 200 гривень для бензинових двигунів, та 300 грн для дизелів.

Далі розберемось із коефіцієнтами, що позначені буквою «К» у формулі.

Коефіцієнт двигуна визначається діленням на 1000 робочого об’єму циліндрів в сантиметрах кубічних. Наприклад, якщо двигун має об’єм 1600 см3, то К двигуна становитиме 1,6.

Коефіцієнт віку – вік авто (повних років) мінус 5. Якщо маємо 10-ти річну машину, для неї цей параметр буде 5.

Коефіцієнт екологічний визначатиметься у відповідності до того, якому стандарту «Євро» відповідає автомобіль:

Євро 2 і менше – 4;
Євро 3 – 3;
Євро 4 – 2;
Євро 5 – 1,5;
Євро 6 – 1.

Для авто із гібридною силовою установкою ці коефіцієнти будуть дещо нижчими.

Скільки доведеться платити транспортного податку в рік за різні ТЗ – приклади

Мотоцикли:

Якщо вік 10 років, двигун 125 см3 – 125 грн, якщо 500 см3 – 500 грн. При розрахунках ми вважали, що екологічний коефіцієнт тут дорівнює одиниці, адже норми «Євро» для мотоциклів в Україні досі не застосовувались.

Легкові автомобілі:

Мінімальний платіж за невелике легкове авто, бензин, вік 6 років, 1000 см3 – 300 грн.

Легковики середнього віку, яких в Україні найбільше (середній вік автопарку визначено нами раніше, детальніше тут) – легкове авто, 1800 см3, вік 16 років:

Бензин – 7920 грн.
Дизель – 11 880 грн.
Ті ж параметри, але з двигуном 2400 см3:

Бензин – 10 560 грн.
Дизель – 15 840 грн.
Річний податок на легкові авто такого ж віку з великими двигунами (3500 см3):

Бензин – 15 400 грн.
Дизель – 23 100 грн.

Старі легкові автомобілі (вік 30 років, крайній термін експлуатації), 1600 см3, бензин – 32 000 грн. На цьому місці важко втриматись від коментаря – розмір податку буде більшим за ринкову вартість старенького ВАЗа чи подібної машини.

Комерційний транспорт:

Вантажний «бус», 10-річний, дизель, 2500 см3 – 7 500 грн.

Автобус (типу «маршрутка», на 20 сидячих місць), або середньотонажна вантажівка, 4570 см3, дизель, вік 10 років – 13 710 грн.

Вантажівка, тягач («фура») або великий туристичний автобус (на 50 пас. місць), дизель, вік 10 років, 12 000 см3 – 36 000 грн.

Перспективи введення податку

Дані, наведені в наших прикладових розрахунках, чітко і зрозуміло відображають все те, що може очікувати українських автовласників. Цього разу ми не будемо вдаватись до оцінки доцільності введення подібного рішення, згадувати про наявність акцизного збору в пальному, про платоспроможність громадян та курс іноземних валют. Варто згадати хіба про те, що нерозмитнені авто на «євробляхах» не підпадатимуть під дію цього податку. На цьому, напевно, варто й закінчувати.

Джерело





ІНШІ НОВИНИ