Міфи про дизельні двигуни через які автовласники купують бензинові авто

Ставлення до дизельних двигунів у більшості власників легкових машин ґрунтується насправді, на уявленнях 20-30-річної давності, коли мало не єдиною перевагою таких моторів була економічність, інформує Ukr.Media.

Мабуть, найбільш безглуздий міф про дизель стверджує, що у машин з таким двигуном під капотом погана динаміка розгону. Це зовсім не так. Головне при наборі швидкості, особливо з місця, не абсолютна потужність мотора, а його крутний момент. З цієї точки зору дизеля наголову перевершують бензинових конкурентів. Вони, зазвичай, не тільки більш тяговиті, але і здатні видати пік обертового моменту при більш низьких оборотах, ніж “бензинки” аналогічної потужності.

Наступне стійке переконання автомобільних мас свідчить, що дизельний двигун в експлуатації обходиться дорожче бензинового. У цьому сенсі все далеко не так однозначно, як здається. Так, при заміні мастила на плановому ТО доводиться міняти не тільки моторне мастило, але і паливний фільтр. Це по-хорошому, підстраховуючись від наслідків заправки неякісним паливом. А по життю багато власників дизелів змінюють паливний фільтр лише удвічі частіше, ніж власники бензинових авто. У перерахунку на кілометри пробігу ця обставина практично не впливає на обсяг експлуатаційних витрат. А за рахунок паливної економічності дизеля, що не піддається ніким сумніву, загальні витрати на утримання авто з таким двигуном набагато нижче, ніж у випадку бензинового двигуна.

Так само, ще з пострадянських часів, тягнеться за дизелями слава великих вибаг до якості палива. Насправді сучасні бензинові мотори майже поголовно турбовані, з все більш меншими робочими об’ємами, набагато більш чутливі до палива, ніж дизеля.

Для нормальної роботи дизельного двигуна, за великим рахунком, досить того, щоб в солярці не було води і механічних домішок. А сучасним бензиновим двигунам подавай паливо виключно з високим октановим числом, та з певним рівнем присадок.

Помітна частина автовласників відмовляється від покупки дизельних авто тому, що боїться проблем із зимовою експлуатацією. Мовляв, взимку дизеля не заводяться. Насправді справний дизельний мотор взимку відмовляється заводитися тільки якщо паливо загусло і втратило плинність. Тобто коли господар сам заправив машину невідповідною по сезону соляркою. Запорука нормального запуску такого двигуна в мороз, якщо є сумніви в зимостійкості палива, заливка в паливний бак перед заправкою “антигелю”. Ну і наявність працездатних свічок розжарювання і акумулятора.

Ще звідкись взявся і існує стійкий міф, ніби у дизельних моторів ресурс менше ніж у бензинових. Його джерела, судячи з усього, гніздяться десь з 90-х роках минулого століття, коли вітчизняні автомобілісти тільки-тільки пересідали з “Жигулів” на старі іномарки з Європи (в тому числі і дизельні) зі скрученим пробігом. Звичайно, якщо ви купили машину, що пробігла в таксі 300-500 тисяч кілометрів під виглядом практично нового авто, вже досить скоро прийдете до висновку, що у дизелів щось не так з ресурсом…

Насправді ж якраз дизельні двигуни відрізняються підвищеною довговічністю, оскільки дизпаливо відрізняється більш високими змащувальними здібностями, ніж бензин. Саме серед них простіше зустріти мотор-мільйонник, ніж серед бензинових. Не даремно ж далекобійні фури поголовно оснащуються дизелями, а не бензиновими силовими агрегатами.





ІНШІ НОВИНИ