Чим холостий хід шкодить мотору

Іноді автомобільна техніка змушена безперервно працювати місяцями. Буває, що шофери, працюючи в вахтовому режимі, змушені в машинах жити. Мотори самовіддано накручують холості оберти, рятуючи людей від лютої холоднечі і виробляючи свій ресурс.

Умови холодної зими диктують свої правила: доводиться миритися з астрономічними витратами на паливо, збитком для екології і, звичайно ж, з високим зносом силових агрегатів. Не варто забувати, що пробіг на одометрі — вельми умовний показник робочого ресурсу на відміну від кількості мотогодин (годин, які відпрацював мотор). Особливо це слід враховувати, встановлюючи інтервали заміни мастила.

Можливо, приводів для тривоги і побоювань було б менше, якби не зростаюча кількість турбованих малолітражних моторів, використовуваних в сучасному автопромі. Ресурс таких агрегатів все менший і менший, і не далекий той час, коли холості оберти стануть для водіїв недозволеною розкішшю. Тим більше, що підвищений знос супроводжується іншими проблемами, викликаними зловживанням таким режимом.

Перш за все, в двигуні на малих обертах знижується тиск мастила і утруднюється його циркуляція. При тривалій роботі мотора вхолосту більше десяти хвилин в камери згоряння циліндрів надходить обмежена кількість горючої суміші, але з урахуванням низьких оборотів навіть при невеликому її вмісті вона не встигає згоріти повністю. Все це підвищує навантаження на силовий агрегат.

Під час тривалого перебування в уповільненій пробці іноді навіть можна відчути запах незгорілого бензину, який “випльовує” глушник разом з вихлопними газами. До того ж тривала робота двигуна на холостому ходу може привести до перегріву каталізатора і виходу його з ладу.

Крім того, при надмірному використанні низьких і холостих обертів висока ймовірність утворення відкладень сажі на свічках запалювання. Нагар істотно погіршує їх функціонування, що може стати причиною підвищеної витрати палива, зниження потужності та інших проблем.

Джерело

загрузка...




НЕ ПРОПУСТИ



ІНШІ НОВИНИ