Реалізація своєї продукції та послуг є головним завданням підприємства. Задля цієї мети в роботу включається безліч підрозділів – від промислового до маркетингового, якщо компанія може собі це дозволити. Звичайно, реклама та розповсюдження інформації дає хороший результат, адже цільовій аудиторії значно легше дізнатися про організацію, яка всілякими шляхами розповідає про своє існування, аніж про ту, яка просто тихо займається своєю справою. Але як щодо ситуації, коли у підприємства немає можливості розгортати масштабні рекламні кампанії з тих чи інших причин? Яким чином їй шукати покупця свого товару, як продемонструвати свої переваги перед конкурентами? Елементарно – за допомогою участі в тендерах.
Нині тендери є оптимальним методом реалізації товарів і послуг. Схема доволі проста – постачальники подають заявки на участь, обирається день аукціону і замовник обирає ту пропозицію, яка найкраще відповідає його вимогам та критеріям. Відбір відбувається у відповідності до принципів справедливої конкуренції та прозорості. І це не є випадково.
Всі тендери можна розділити на дві головні категорії – комерційні та державні. Отже, комерційні тендери мають на увазі задоволення потреб комерційних замовників, які шукають певні продукти або послуги для своїх власних підприємств. В цьому напрямку робота з тендерами не має особливих обмежень та жорстких правил. Замовник сам прописує необхідні умови і обирає кращих виконавців. Враховуючи відсутність законодавчої бази, що регламентує проведення комерційних тендерів, учасники не мають права оскаржувати результати. Проте зазвичай в цьому немає потреби – всі дії замовника логічно випливають з умов тендерної документації.
Все інакше, коли мова йде про державні закупівлі. По-перше, на арену виходить Закон України «Про публічні закупівлі», який прописує кожну дію потенційного замовника. По-друге, розміщувати тендери можна неабияк, а лише через систему Prozorro – тендерний флагман України 2016 року народження. Вона являє собою базу даних, куди записуються і де зберігаються дані про всі державні тендери. Причому ознайомитися з ними може будь-який охочий і не лише учасник чи замовник. У зв’язку з цим державні закупівлі почали називатися публічними і це стало переломним моментом в історії українських закупівель.
Можливість участі в електронних тендерах покращила стратегічні можливості постачальників. Відтепер заявити про себе можна за допомогою того, що у них виходить найкраще – своїх власних товарів та послуг.