Компресор кондиціонера призначений для стискання холодоагенту системи кондиціонування і підтримки його руху по робочому контуру.
Стиснення холодоагенту необхідне для подальшого переходу холодоагенту в рідкий стан; після якого відбувається «випаровування» («кипіння») – перехід холодоагенту в газоподібний стан – з поглинанням тепла.
Автомобільні компресори кондиціонера можна купити на сайті https://starter.ms/kompressory-mercedes-benz. Вони відносяться до розряду поршневих компресорів; являють собою кривошипно-шатунний механізм, що включає в себе металеві поршні з шатунами, вал з підшипниками, похилий диск, що обертається (який грає роль кривошипа), блок циліндрів, розміщений в корпусі з алюмінієвого сплаву, з’єднаного болтами; на осі колінчастого вала розміщена електромагнітна муфта, що забезпечує передачу крутного моменту від приводного ременя. Мастило механізмів компресора кондиціонера закладається на весь термін служби компресора.
Види конструкцій автомобільних компресорів кондиціонера:
«Шиберні» компресори, у яких стиснення холодоагенту відбувається шляхом обертання ексцентрично розташованого статора і пластинок – шиберів. Даний вид компресорів має низьку продуктивність і вважається малонадійним.
Поршневі «односторонні». Поршні розташовуються з одного боку від похилої шайби. Приклад – компресор LCAC 0578 виробництва LUZAR для автомобілів Chevrolet Lacetti.
Поршневі «двосторонні» – поршні мають у своєму розпорядженні з двох сторін від похилої шайби, таким чином, корисна робота збільшується практично в два рази. Завдяки високому ККД є найбільш сучасною і перспективною конструкцією автомобільних компресорів кондиціонера. Наприклад, LCAC 08900 виробництва LUZAR для автомобілів HyundaiAccent має двосторонні поршні.
Інші конструкції компресорів – спіральні, гвинтові, «Рутс», осьові, мембранні, вихрові – в автомобільній системі кондиціонування не використовуються.
Інші важливі характеристики компресорів кондиціонера:
А. Тип використовуваного холодоагенту. В системі кондиціонування автомобілів використовується різні марки холодоагенту – R134a (найбільш поширений сьогодні, тетрафторетан, неагресивний до озонового шару) і R22 (хлордифторметан або «фреон»).
Б. Тип використовуваного масла (мастила). Стандартне масло для автомобільних компресорів кондиціонера – PAG46 – застосовується для систем з холодоагентом R134a. Існують різні модифікації цього масла в якості торговельних марок різних виробників.
В. Кількість поршнів (або фібери). Характеризує ефективність роботи (ККД) компресора. Компресори кондиціонера для деяких автомобілів випускаються двох видів «продуктивності» – наприклад, компресори для автомобілів Renault Logan «старого» зразка 5-ти поршневі і «нового зразка» 6-ти поршневі.