Військово-морські сили України поповнять ще як мінімум чотири американських катери класу “Айленд”, загальна потреба в плавзасобах різних категорій – близько 15-20 одиниць.
Чотири катери класу “Айленд”, які розраховують найближчим часом отримати українські моряки від США, називають тільки “верхівкою айсберга”. Переговори з американськими партнерами ведуться також щодо інших плавзасобів.
“Переговори такі ведуться – про постачання плавзасобів різного класу від наших партнерів. Вони знову ж будуть виконувати функції в ближній морській зоні і в межах виключно морської економічної зони. Тобто в межах 200 морських миль від узбережжя України”, – повідомив заступник начальника штабу ВМС України з євроатлантичної інтеграції, капітан 1-го рангу Андрій Риженко.
Крім того, альтернативу американським “Айленд” розробили українські конструктори. Розробки в рамках проекту “Кайра-150” пропонують дев’ять різних модифікацій – для військових і цивільних потреб. Вони були продемонстровані на виставці “Зброя та безпека” цієї осені.
“Всі кораблі можуть бути створені в єдиному корпусі, але тільки зі зміною начинки і зовнішніх пристроїв. Орієнтовна ціна буде залежати від складу спецтехніки. Сама платформа, якщо брати аналоги цивільні, то десь п’ять чи шість мільйонів, але не гривень” , – зазначив головний конструктор державного підприємства “Дослідно-проектний центр кораблебудування” Сергій Кривко.
На думку кораблебудівника, для забезпечення потреб ВМС України потрібні півтора-два десятка одиниць плавзасобів різного призначення.
Незабаром український флот поповнять три десантні катери “Кентавр” власного виробництва і восьмий за рахунком катер “Гюрза-М”. Ще два таких катери знаходяться в полоні у Російської Федерації.
Отримані від США “Айленд” повинні розширити присутність України в акваторії Чорного моря. На флоті вже оголосили про набір бажаючих служити на американських катерах. Навчання відбуватиметься за кордоном, до цього процесу будуть залучені британські ВМС.